mogelijkheid om naar spanje te gaan

Hej allemaal,

ik heb twee sites gevonden waarmee je wordt voorbereid met werken in spanje en ze helpen je aan de bak

horeca:

http://www.activityinternational.nl/werken-reizen/europa/spanje.asp

entertainment
http://www.niw4u.com/ (links staat: TAALCURSUS & WERK SPANJE)

het kost allebij rond de 1900 euro… best wat, maar je krijgt wel betaald werk en een taalcursus.

maar nu mijn vragen: - heeft iemand ooit gewerkt met een van deze organisaties en hoe beviel dat?
hoe weet je of zo’n organisatie betrouwbaar is?
en is het duurder of goedkoper als dat je het zelf allemaal regelt??

Ik weet dat NIW niet echt betrouwbaar is: heel veel foute verhalen over GEHOORD - dus zelf geen ervaring mee. En opzich is het onzin. Je kan beter zelf opzoek gaan naar entertainment werk, hierbij leer je vanzelf echt behoorlijk de taal: dat kan ik weten want ik heb t zelf ook gedaan. Zelf contact gezocht met campings etc. (volgens mij zijn de bij Tros Radar geweest ik zou even op de site kijken volgens mij is dat www.trosradar.nl anders even googlen )

Met activity heb ik wel ervaring, een slecht. Twee jaar terug had ik mij aangemeld voor een programma van hun. Ik moest toen langskomen voor een soort sollicitatie. (Bij iemand thuis 10 hoog op een flat met één of andere troela op sokken die t zelfde programma ook 10 jaar geleden ooit n x had gedaan) Waarna ze je engels testen… “hello” “how are you”. Ow nou jij kan prima engels: je mag door. Vervolgens stuur je je formulieren op. Het zou me toen 450 euro gaan kosten. En het visum 90 (zeiden zei).

Toen kreeg ik de acceptgiro: al met al kwam het op 780 euro neer (dat had ik toen helemaal niet). En moest ik binnen een maand betalen. Dus ik meteen gebeld: maar nee ik had getekend. Maar ik had NERGENS getekend voor een bedrag. Een jaar lang over en weer geruzied. En uiteindelijk moest ik annuleringskosten á 120 euro betalen: vond ik nog steeds belachelijk. Uiteindelijk is het tot de deurwaarder aan toe gekomen en heb ik niks bereikt en alsnog die 120 euro (voor niks) moeten betalen.
Mijn mening: vast niet iedereen is door hun belazerd, maar ik wel.

Als je graag naar spanje wil zou ik zelf taalscholen benaderen, als je persé spaanse cursus wil doen.
Maar anders zoek gewoon een baan zélf en leer het gaanderweg…

Hoi,

Wees voorzichtig, je kunt het hierboven maar weer lezen.

Kijk eens op de speciale rubrieken van de site www.werkeninspanje.startbewijs.nl en www.spaans.startbewijs.nl.

Pluis het eens uit en je zult zien dat je via Taalscholen ook in de banen kunt rollen, etc.

Succes,

piet meijers
www.spanjeservice.nl

De school waar ik studeer biedt ook zo’n cursus aan.

Eerst studeer je Spaans, en daarna zoeken zij werk voor je zodat je aan de slag kunt en betaald krijgt. Kijk eens even op http://www.spanishcoursesandcultureinspain.com/nl/workexperienceprogram.asp

Grt. Jochem

bedankt! ziet er zeker wel goed uit!
hoe bevalt jou zelf die school?
en wat hoor je om je heen over deze speciafieke cursus?

De school vind ik persoonlijk heel goed. Vind je persoonlijke aandacht, kleine klassen, uitstekende begeleiding belangrijk, dan lopen zij echt het vuur uit de sloffen (zo was die uitdrukking toch?) voor je.

De cursus is net begonnen, maar de mensen die er zitten zijn zeer tevreden. Het is echt niet moeilijk om werk te vinden hier in Malaga, als je maar bereidt bent om je armen uit de mouwen te steken.

Ik zie op de site dat ze speciale appartementen hebben voor de studenten!
perfect! maar ik kan helaas de prijzen niet ontdekken…
waar op de site zijn die te vinden?

Hoi,

Volg deze link maar, de prijzen staan bij de Course-prices …

De school Babel Idiomas kan ik je echt aanbevelen!

Een simpel voorbeeld : hier wordt actief geholpen met het vinden van een baantje. Bij andere scholen in Málaga kun je zo’n vraag nauwelijks stellen, kijk maar op andere bijdragen van dit forum.

Babel Idiomas staat dan ook voor The small school with a big hart", en dit soort dingen maakt juist het verschil! Vandaar dat ik ze ook graag op mijn siteheb opgenomen.

Succes met je keuze,

piet meijers
www.spanjeservice.nl