Mogelijkheden Bangkok naar Hanoi ?

Hallo,

Ben even de verschillende reisoptie’s aan het bekijken voor een reis deze zomer, ik kom op 17 Juni om 12.30 in Bangkok aan en ben aan het kijken naar de mogelijkheid om door te vliegen naar Hanoi.

Ik zie bij Airasia dat men alleen s’morgens vroeg vertrekt, Air france vertrekt om 13.15 via HCMC. De andere optie’s later op de dag zijn een stuk duurder.

Is er nog een optie waar ik nog niet aan gedacht hebt om goedkoop naar Hanoi te vliegen of is het het beste om dan toch een nachtje in Bangkok te blijven en smorgens vroeg AirAsia te pakken, heb dus Nokair (vliegt er niet op), Airasia en Air France gecheckt ?

Bvd

Yens

Hallo,

Misschien met Vietnam Airlines proberen.
Verder vliegt Thai Airways erop maar die is niet echt goedkoop.

AF-vliegt NIET direkt (bij mijn beste weten) direkt-dat is overstap op VNair=kost dus veel meer, via HCMC
op een site als amadeus.net (niet 1e deel-kies connections-dan times only) vindt je doodsimple altijd alle direct flights. dat is wat een tr-agent begint als dat wordt gevraagd.
En koppie-koppie=gezond verstand, net als in Europa vliegen tussen 2 hoofdsteden meest de lokale airlines; dus THAI en VN-air. Net zoals LH en KLM van AMS naar MUC of FRA.
pas sinds vrij kort is er dan de prijsbokser AirAsia-als je op de baatjes/dongetjes moet letten-dan is dat vrijwel de enige keus.
boeken via website voor TG en VN levert enkel de veelstehoge officiele IATA=prijzen op. je komt enkel-als het al lukt-aan cheaper tickets via een tr-agent hier in LOS [=land of smiles]. ook net zoals dat in NL ging zo’n 4-5 jaar geleden toen het web nog amper dat had verdrongen.
VNair heeft een tijdje (maar ik denk dat dat is opgegeven) een aparte zgn. prijsbokser-deel/site gehad als pacific VN-air-zelfde kist, lagere prijs.
Na een nogal mislukt avontuur met buitenland heeft NOK dat opgegeven-doen enkel nog domestic. het is gewoon een dochter van THAI.

AF was met een prijs van 100 euro wel nog interessant. Maar ik ga het niet halen als ik om 12.30 uur land om om 13.15 met het volgende vliegtuig te vertrekken :slight_smile:
De andere zijn meteen honderden euro´s, dus dan wacht ik nog wel een dagje :slight_smile:

Zie net in een andere post een interessant guesthouse http://bangpli.com/ , ga daar eens naar kijken.

Bedankt voor jullie reactie’s ! :slight_smile:

ik denk dat je dit guesthouse zag in een post van mij in het topic over wat te doen op het vliegveld voor een paar uur
dit is een goed guesthouse maar in de omgeving is weinig te doen dus voor 1 dag mischien toch beter naar bangkok af te reizen of je moet alleen maar rust zoeken en willen aclematiseren want dan is dit een prima keuze
print de route beschrijving op de website uit (in het Thai) dit is handig voor de taxi chaffeur

Was idd jouw post :slight_smile: maar wat belangrijker is dat ik smorgens vroeg moet vertrekken en zo langer kan slapen omdat het vlakbij het vliegveld is :slight_smile: