Mogelijke aardbeving opkomst????

ff iets anders,volgens mijn vriendin zou er rond 12 juni ergens in Thailand een aardbeving plaats vinden, schaal 7 op de rigter.Zij heeft het nieuws gehaald van Channel 3
Weet er iemand iets meer van?
gegroet:georgessiam.

Nee, niks over gehoord… Maar kunnen ze dat tegenwoordig dan al zover van tevoren weten ???

Op google ook niks te vinden…

Heb net gelijk gegoogeld maar kan niets, maar dan ook helemaal niets vinden over een toekomstige aardbeving!

Ik hoop t toch niet zeg! Laten ze (de rampen en de mensen) het land nou maar eens met rust laten!

Valt niet 2 weken van te voren te voorspellen…

Btw. Er staat wel weer een (grotere) vulkaan op ontploffen in Ijsland… leuk voor het vliegverkeer…

Ja, van die vulkaan las ik net ook…laten we hopen dat die zich ook koest houdt…anders begint de ellende weer… :frowning:
En daar heb ik weinig zin in…

Werd gezegd door iemand van Nasa op het Channel 3 news!
Mijn vriendin zal dit niet uit haar duim gezogen hebben,want ze was er een beetje angstig over.

Gg heb een beetje internet afgeschuimd maar niets van gevonden!
Vriendin heeft het zeker verkeerd begrepen of anders is het een ongeloofwaardige voorspelling.

Oh maar dat zeg ik ook niet he! Ik zeg alleen maar dat ik het niet heb kunnen vinden.

ze kunnen aardbevingen nog steeds niet voorspellen, hoogstens een paar uur van te voren kunnen ze het zien aankomen als er sensoren zijn geplaatst anders niet.

anders zouden er niet zoveel slachtoffers vallen als er ergens een aardbeving is want dan zouden ze iedereen wel waarschuwen van te voren

Dat dacht ik idd ook al…

Ja maar, dan vraag ik me af hoe serieus die waarschuwingen worden genomen? Dan moet het eerst wel wetenschappelijk bewezen zijn dat ze het tig weken van te voren kunnen voorspellen.

Georges, is het niet terug te vinden op internet? Lijkt mij namelijk ook niet dat je vriendin dit zomaar verzint, of zou ze het idd verkeerd begrepen hebben. Dat laatste lijkt me niet aangezien ze ook een datum noemt.

Wikepedia

Voorspelling

Van tijd tot tijd worden er aardbevingen voorspeld. Volgens deskundigen is een juiste voorspelling vrijwel onmogelijk omdat te veel verschillende factoren van invloed zijn op het ontstaan van een beving. Desondanks wordt er getracht voorspellingen te doen om de menselijke schade te beperken. Tekenen die mogelijk van belang zijn:
voorschokken
veranderingen in de chemische samenstelling van het grondwater
vloeistofdruk in de gesteentekolom
langzame beweging langs breuklijnen
bevingen in aangrenzende delen op de breuklijn
statistische gegevens over de frequentie van aardbevingen
veranderingen in het magnetisch veld ter plaatse
spanning in het gesteente, te meten met spanningsmeters op een paar honderd meter diepte

scholieren .com

Aardbevingen voorspellen.
Meestal weten mensen pas dat er een aardbeving is, als ze haar voelen. Het is heel moeilijk om te voorspellen of er een aardbeving zal komen. De geleerden die
Aardbevingen meten, onderzoeken en proberen te voorspellen heten seismologen.
Vooral in landen waar veel aardbevingen zijn, weten die geleerden al heel veel over
Aardbevingen en hoe ze ontstaan. De zwaarste aardbevingen gebeuren in landen die te arm zijn om voorspellingen te maken over aardbevingen.
Om aardbevingen te voorspellen moeten de geleerde precies weten hoe de aardkost
Eruitziet. Daarvoor gebruiken de geleerden instrumenten die de kleinste trillingen in de aarde kunnen ‘voelen’. Dit zijn seismometers. In bijna alle landen op aarde staan seismometers elk uur van de te meten. In ons land is dat bij het weerstation van het
KNMI in de Bilt. De seismometers kunnen de gemeten schokken meteen doorseinen naar andere landen. Als twee of meer instrumenten tegelijk een schok meten, kunnen geleerden met die metingen bepalen waar de schok is ontstaan. Dat heet: het epicentrum.
Door alleen te meten kun je nog niet voorspellen. De geleerden moeten precies uitzoeken waar er ‘spanning’ zit tussen twee aardschollen of andere lagen in de aardkorst, en hoe die aardlagen eruitzien. Ten slotte moeten ze dan bereken hoe zwaar zo’n aardbeving zal zijn. Een beving van 7 op de Schaal van Richter is niet erg in een woestijngebied, maar kan wel een grote ramp zijn in een grote stad.
Er zijn ook nog andere manieren om een aardbeving te voorspellen. Bijvoorbeeld door te kijken hoe dieren zich gedragen. Vogels, katten en honden voelen het als er iets gaat gebeuren. Ze worden dan wild of kruipen juist weg. In China letten geleerden heel goed op het gedrag van dieren, voordat ze een aardbeving durven te voorspellen.

Ik denk dat dit niet zo zeer een wetenschappelijke voorspelling is, maar een ‘gevoel’. net als: 25 januari 2020 vergaat de wereld, etc.

Een thaise geleerde die bij nasa werkt heeft dit verklaard op het channel 3news!
Waar de eventuele aardbeving van 7 op de schaal van richter gaat plaats vinden in Thailand kon de persoon niet zeggen!(alleen maar een datum,12juni)

ik kan nog niets vinden op de sites van bangkokpost en the nation.

en ik blijf het vreemd vinden want als men aardbevingen zolang van te voren kon voorspellen zouden en er wereldwijd nooit zoveel slachtoffers vallen bij aardbevingen volgens mij.

na wat google werk heb ik wel gevonden dat er ooit een aardbeving is geweest op 12 juni met de kracht van 7.0 op de richter schaal is dat het misschien, dat de man op tv daarover sprak. hier de link naar de site waar het staat

http://ocha-gwapps1.unog.ch/rw/rwb.nsf/db900SID/ACOS-64CHSG?OpenDocument

Als je dit schrijft moet ik gelijk aan Haïti denken:(

Aardbevingen, as wolken ,demonstraties, komende verkiezingen we kunnen het niet leuker maken ,wel lastiger.

Vreemde opvatting, áls er zo’n aardbeving aan zou komen zou er wel iets mee gedaan worden en zou er op zijn minst iets van terug te vinden zijn. Daarbij, Thailand ligt relatief ver van een breuklijn wat een aardbeving van 7 op de schaal van richter niet echt mogelijk maakt Georges… ben bang dat je vriendin het verkeerd verstaan heeft :chin:.