Moeilijke Hotelkeuze

Hey daar forumgangers (en eventueel ook Tunesië-gangers),

M’n vriendin en ik hebben besloten om half september voor de eerste keer naar Tunesië te trekken voor een toffe vakantie. Nu is de keuze van de hotels vrij moeilijk. We proberen onze keuze te maken uit de volgende 3 hotels. Ervaringen, aanraders enz… zijn welkom.

• Africa Jade in Korba (4 sterren)
    Site van Africa Jade
    Ik zoek nog info over Korba, want daar vind ik amper iets over

• Riadh Palms in Sousse (4 sterren)
    Redelijk wat (goede/positieve) info gevonden

• Mahdia Palace in Mahdia (5 sterren)
    Weinig tot niets gevonden

Wat zoeken we eigenlijk?
Een rustig gelegen hotel, sportieve mogelijkheden, een paar mooie uitstapjes in de buurt.

Africa Jade heeft m’n voorkeur omdat het rustig en mooi gelegen is, ook zijn er redelijke sportieve mogelijkheden. Alleen weet ik niet wat er buiten het hotel te doen is :frowning: Naar het schijnt is het een mooie regio, veel groen, geliefd bij vogelliefhebbers (flamingo’s enz…).
Moest er iemand wat info over dit hotel en liefst nog over Korba hebben, je zou me veel plezier doen.

De voorkeur van m’n vriendin gaat uit naar Riadh Palms omdat dit goed gelegen is om Sousse te verkennen. Alhoewel dat het wat drukker zal zijn omdat Sousse een grote stad is.

Als er mensen zijn die ons kunnen helpen, laat iets weten aub, alvast bedankt op voorhand.

Hallo,

Het adviseren van een hotel is altijd een moeilijke zaak.

Over Korba wordt inderdaad heel weinig geschreven.

Korba ligt boven Nabeul aan het begin van de Cap Bon, of wel het schiereiland in het noord oosten van Tunesie.

Je kunt iets over Korba vinden in het Frans op:

http://www.nabeul.net/decouvrir/

Ook als je even gaat “Googelen” op “Korba Plage” kun je nog wel wat vinden.

Veel “rijke” mensen uit Tunis hebben er een appartement of huis.
Het is een mooie, rustige en groene omgeving.
Vanuit Korba heb je voldoende mogelijkheden om excursies te maken.

Het hotel ziet er perfect uit !!!
Ik heb wel het idee dat je er weinig Nederlanders/Belgen tegenkomt !

Over Sousse en Mahdia wordt hier op het Forum al het één en ander geschreven.

Met name Hotel Melia Mahdia Palace staat heel goed aangeschreven.

Kijk hier even, daar staan ook een aantal recenties:

http://www.vakantiereiswijzer.nl/prijzen/p…st.php?xid=7289

en op de Duitse site:

http://www.holidaycheck.de/hotel-Mahdia_ho…382-anz_mb.html

Succes met het maken van een keuze !

Groetjes,
Pittie

Bedankt voor je snelle antwoord!

Africa Jade lijkt me inderdaad heel erg mooi gelegen. Wat ik uit de info van Korba begrijp lijkt het me een niet zo groot stadje te zijn, dus toch rustiger dan Sousse. Ook zijn er lagoones die me wel aanspreken.
Riadh Palms krijgt veel gemengde commentaar, soms is het steengoed, de andere keer lijkt het er een bouwwerf :blink:
Mahdia Palace ga ik ook nogmaals goed bekijken, de commentaar lijkt overwegend positief te zijn.

Vulture

halloo…

wij zijn zelf naar het tej marhaba geweest, dit is ook een heel mooi hotel maar mijn vriendje werkt in het riath palms en dat hotel ziet er ook heel mooi uit, alleen ligt het wel aan een ‘drukke’ weg…ik weet verder niet hoe de kamers en het eten in het hotel is( daar zijn de meningen idd heeel erg in verdeelt) wel ligt het hotel direct aan de rand van het centrum van sousse waardoor je niet ver hoeft te lopen voor restaurantjes en winkeltje, alleen de medina is nog wel een aardig eindje lopen maar dat kan je natuurlijk ook met de taxi doen. Verder ligt het hotel direct aan een leuk strand en heeft het hotel een geweldig zwembad!!!

heel veel succes met het uitzoeken van het hotel en heel veel plezier toegewenst!!! ik zou ook graag nog even naar tunesie gaan maar helaas moet er weer gestudeerd en gewerkt worden :frowning:

groetjes ezzzz