Moeilijke 4WD tracks?

Hallo!

Ik ga in 2011, van 26 januari tot 18 februari naar CR. Dit wil zeggen het droge seizoen. We verwachten dus niet te veel buiten zijn oevers getreden rivieren, doch blijkbaar is de kans wel groot dat je ergens eens een rivier door moet.
Andere obstakels waar ik mij zorgen om baar zijn wegen met veel overhangende takken die krassen zullen nalaten op de carroserie van de huurwagen.

We zijn namelijk van plan geregeld af te wijken van de grote autowegen zoals de Interamericana en huren dan ook een 4WD.

Nu is de vraag: welke stukken van CR zijn echt moeilijk begaanbaar met de 4WD? -> Als je niks van ervaring hebt :o

Alvast bedankt!

Er zijn in Costa Rica genoeg binenwegen waar je de 4wheel drive nodig kunt hebben. Officieel is het verboden met een huurauto door een rivier te rijden, maar in de praktijk zal het wel eens voorkomen als je off the road wil. In die periode staat er echter maar bar weinig water in de rivieren en zijn het verworden tot stroompjes waar je met de auto makkelijk door heen kunt rijden. Als je het niet vertrouwd, wacht dan eerst af hoe de lokale bevolking de rivier doorkruist, op welke plek.
Soms kom je ook gammele bruggetjes tegen, waar alleen lichte auto’s nog overheen kunnen rijden. Kijk eerst eens wat anderen doen, voor je er zelf overheen rijdt.
En takken waar de lak van beschadigd? Daar zou ik me maar niet al te veel zorgen over maken, want takken zijn door grote vrachtwagens en trucks allang weg gedrukt.
Goede reis!