Moeder Met 2 Kids Wil Het Roer Om Gooien

Hallo allemaal,
Ik ben een aleenstaande moeder van 2 kids en wil absoluut weg uit nederland om verschillende redenen. De ernsige vorm van astma van mijn zoon geeft de doorslag.Het is niet meer te harden in de winter.Ik denk aan zuid Spanje omdat de lucht daar droog is.Ik ben alleen en wil graag het roer om gooien maar heb toch ergens een aanknopingspunt nodig.In september begin ik met de opleiding spw 4 Maar dit is natuurlijk in Nederland.Weet iemand of het in Spanje ook mogelijk is om daar zo`n opleiding te volgen bbl variant? Dus 4 dagen werken en 1 dag leren.Ik zou daar kunnen werken als kinderleidster of aktiviteitenbegeleidster ofzo.Van mijn part werk ik tijdelijk als schoonmaakster.Misschien is er iemand die mij helpen kan hoe ik dit aan kan pakken.Of iemand die goede leuke ideeën heeft.Het liefst zou ik volgend jaar winter daar al wonen.
Ben erg benieuwd naar jullie reacties en alvasrt hartelijk bedankt.

Beste “de 3 s’n”,

Ervan uitgaand dat je ook een echte naam hebt, zal ik je gemakshalve even sss noemen als ik zo vrij mag zijn.
Waar jij heen wilt, is het fijn weer, maar alleen daarmee ben je er natuurlijk niet.
Aangezien een van je kinderen astma heeft, adviseer ik je om in de omgeving van Benidorm te gaan wonen. (niet in Benidorm zelf)
Het is nl. zo, dat daar een zogeheten microklimaat heerst, wat inhoudt, dat de lucht er vrij droog (en niet te vergeten schoon) is.
Zelf heb ik in Albir gewoond (gemeente Alfaz del Pi) waar ik zo weer terug zou willen, maar de omstandigheden laten het op dit moment niet toe.
Het is niet eens noodzakelijk om Spaans te spreken (wat toch wel makkelijk is) aangezien er een enorme grote Nederlandse gemeenschap huist. En niet te vergeten, (Nederlandse) huisarts, tandarts, schilder of electricien noem het maar op en het is er. Er wordt ook een Nederlandstalig weekblad uitgegeven, genaamd “Hallo”.
Even “Googlen” en je hebt de site van genoemd blad.
Als je een beroep hebt, is er ongetwijfeld een baan voor ja.
Ik moet nu naar een afspraak, dus ik kan even niet verder.
Groetjes,
Coen

hey hallo,

Ik zit een beetje hetzelfde, alleenstaande moeder van twee kids. Ik ben bezig met een project in Zuid Spanje en ga binnenkort die kant op. Als je wilt kunnen we eens kletsen over de mogelijkheden…
Mijn email marlencilla1@hotmail.com
Groetjes,
Marleen