Great Barrier Reef. Maar je hebt ook Daintree NP, Atherton Tablelands, Kurando, Cape Tribulation etc. Daintree mag je ook niet missen en eigenlijk Atherton ook niet. Naar Kuranda kan je met een soort skyrail. Wij zijn gewoon met de auto gegaan. Ipv Cairns zou je kunnen proberen te logeren in Port Dougla, of als je dichterbij Cairns wil zitten in Palm Cove of Trinity Beach.
Ik heb gisteravond ook geboekt. We vliegen op 10 juli vanaf Dusseldorf met Emirates naar Dubai. Daarna door via Singapore naar Melbourne. In augustus gaan we vanaf Brisbane rechtstreeks naar Dubai en door naar Dusseldorf. Nu de tickets rond zijn, kan de rest gepland worden. In een eerdere reis ben ik ook in Cairns geweest. Prachtige omgeving en je moet zeker een trip maken naar Cape Tribulation.
gr,
FRI
Fri
Gefeliciteerd met de boeking, ook met de Emiraten, net als wij.
Hou je me op de hoogte van jullie plannen?
Stans
De plannen worden steeds duidelijker maar niets is nog definitief.
week 1
Melbourne, uitrusten van de reis, met de auto en familie Great Ocean Road, Melbourne zelf, dingen in de omgeving.
Week 2
Vliegen naar Adelaide, met The Ghan naar Alice, van Alice uit met auto of camper naar Uluru en omgeving.
Week 3 of iets langer
van Alice vliegen naar Cairns, familie daar treffen. Een huis of appartement huren voor zeg maar 10 dagen en van daar uit Great Barrier Reef, Kuranda, Daintree
Week 4 of iets later en week 5
Van Cairns naar Sydney vliegen, daar een aantal dagen blijven en weer terug naar Melbourne vliegen.
Er lijkt op het eind nog wat tijd over te blijven, iemand tips om het anders te doen zonder dat het een gehaast wordt?
Graag jullie mening over het bovenstaande.
Nog een vraag op welke site kan ik goed informatie vinden over the Ghan? dienstregeling, tarieven?
fri
en cape tribulation, was ik nog vergeten
Hier is een site voor de Ghan: http://www.gsr.com.au/our-trains/the-ghan/the-journey.php
Houd er rekening mee dat het hier om de treinreis zal gaan. Verwacht niet te veel van het uizicht. Voor trainbuffs niet te missen, anderen nemen liever het vliegtuig , of zoals wij, de auto.
Nog even over de hotels in Australia. Voor een langer verblijf misschien dit: http://www.stayz.com.au/ Of kijk eens op Wotif. Reken er niet op dat de prijzen in the Red Center en Far North QLD die tijd van het jaar laag zullen zijn.
Yeehaw
Hoi Stans, hoe gaat het met de planning?
Ik krijg het zo langzamerhand allemaal op een rijtje.
We landen in Melbourne en willen daar ook enkele dagen nemen om de stad en omgeving te bekijken. In ieder geval wil ik naar Philips Island (Penguin Parade) en uiteraard mijn dochter wil shoppen. Moet ze maar hard sparen denk ik. Daarna ga ik met de V-line naar Adelaide. Dit is een stuk met de trein en coach en kinderen kunnen goedkoop meereizen. In Adelaide ook enkele dagen vermaken en dan doorvliegen naar Alice. Uiteindelijk wil ik door naar Darwin om vanaf daar naar Sydney te vliegen. Vanuit Alice wil ik de Uluru eo. bekijken en in Darwin Kakadu, echter ik weet niet of ik deel zal nemen met een georganiseerde trip van A naar D via Uluru en Kakadu of dat ik ter plaatse de boel bij elkaar organiseer. Tips? zijn welkom.
Na Sydney reizen we omhoog met de trein naar Port en Oceanshores voor familiebezoek en vanaf Brisbane helaas weer terug.
Hoe regel je een visum? Vorige keer heeft het reisbureau als voor me geregeld. Ik heb nu alles zelf gedaan, dus moet ook een visum zelf regelen.
gr,
Fri
Hoi Fri en anderen,
Het gaat goed met de planning, klaar ben ik nog niet maar dat hoeft ook nog niet. Het is leuk er mee bezig te zijn, de voorpret he?
Visum kan via de ANWB kijk maar eens op hun website. Wel via de wat grotere ANWB winkels. Internationaal rijbewijs ook via hun.
We landen in Melbourne, daar woont mijn zus met haar gezin. Kunnen we eerst rustig bijkomen en tijd met hun doorbrengen. Naar de stad(shoppen) en kijken waar de kinderen naar school gaan enzo. Samen de Great Oceanroad en wat dagtripjes in de buurt.
Na een week was ik van plan naar Adelaide te vliegen en daar op The Ghan te stappen maar dat plan is al wat aan het verwateren. Ik vind de treinreis duur zelfs als je de goedkoopste optie neemt. En ik geloof dat Yeehaw zei dat het uitzicht niet zo verpletterend is als ik dacht.
Ook kost het op deze manier meer tijd en tijd hebben we helaas niet eindeloos.
Dus, ik denk dat het anders gaat lopen. Missen we Adelaide maar alles kan toch niet.
Op dit moment is het plan als volgt:
6/7 dagen Melbourne dan vliegen of treinen (als die treinreis leuk is, dat weet ik nog niet, iemand wel?) naar:
3/4 dagen Sydney,
vanaf Sydney vliegen naar Alice Springs, daar een auto huren en naar Uluru rijden, in het resort daar slapen en van daar uit de dingen doen die je daar behoort te doen. Ik denk een dag of 5.
Terug naar Alice en vliegen naar (waarschijnlijk, heb nog niet onderzocht of dat goed gaat, wat het kost enzo) Airlie Beach.
Een dag of 10 uittrekken voor de Whitsundays Islands en de kust naar Cairns met een auto. Rustig aan, slapen in motels.
In Cairns treffen we zus met man en kids en houden daar samen vakantie in een appartement/huis/of toch een luxe resort dat weten we nog niet.
Misschien een paar dagen in Cairns en een paar dagen op een eiland. Great Barrierreef, snorkelen, Daintree in ieder geval en waar we verder nog tijd voor hebben.
Met zijn allen terugvliegen naar Melbourne en daar nog een paar dagen hebben.
Het is niet een logisch rondje op deze manier maar we zitten vast aan een bepaalde tijd om samen in Cairns te kunnen zijn ivm het werk van de familie.
Ik hou niet van georganiseerd, ik wil niet in een bus en niet in een groep.
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk en de georganiseerde trips vanaf Alice naar Uluru/omgeving schijnen leuk te zijn.
Ik zou het liefst in een soort van klein konvooi van Alice naar het resort rijden maar ik ben nog niet tegengekomen of dat ergens georganiseerd wordt.
Eenmaal in het resort wil ik weer op mezelf. Dit klinkt wel erg mensenschuw, dat zijn we niet hoor maar ik wil graag zelf bepalen hoe laat ik op sta, ga eten en alles.
Groetjes,
Stans
Iemand een tip voor een leuke slaapplek in deze twee plaatsen?
Beetje betaalbaar is wel prettig.
Weet je al hoe je het in Alice/Uluru gaat doen? Ik wil in Alice een auto huren en op en neer naar Uluru rijden. Paar dagen in het resort daar blijven.
Dag Stans,
Ik moet eea opnieuw gaan plannen. Ik had een maand geleden een vlucht geboekt van Adelaide naar Alice met Tiger Airways. Alles bevestigd en betaald, kreeg ik van de week een e-mail dat deze vlucht er was gehaald. Opnieuw zoeken, blijkt dit voor heel juli te gelden.
Nu zit ik te kijken of we met de trein (Ghan ) gaan reizen of dat we met een tour mee gaan van Adelaide naar Alice en dan uiteraard via Uluru, Olga’s en Kings Canyon. Ik zag net een georganiseerde reis (kleine groep) via YHA. Daarna willen we doorreizen naar Darwin. Ik wil eigenlijk geen auto huren. Een paar jaar geleden waren we met 2 volwassenen, maar nu ben ik de enige met een rijbewijs. Lijkt me niets.
Ik heb ook de visum aangevraagd via de ambassade. Ik heb een bevestiging ontvangen, maar weet eigenlijk niet of dit het nu is.
Hoe heb jij dit gedaan?
gr,
Fri
Ha Fri,
Ik ga het visum via de ANWB regelen, dit gaat via visumonline. Moet eerst nog paspoort voor dochter aanvragen.
Dat je niet naar Darwin wilt rijden als enige chauffeur snap ik. Ik rij alleen het stuk Alice-Uluru-Alice. Dat lijkt me wel te doen.
Ik heb ook over de Ghan gedacht maar ik ben er van af gestapt. Ik ga vliegen van Melbourne naar Sydney naar Alice naar Cairns en weer naar Melbourne.
We slaan Darwin e.o. helemaal over zoals we het meeste over moeten slaan. Hoe kun je Australië zien in vijf weken, het gaat niet al willen we het wel.We zien ook maar een klein stukje van de oostkust, zie berichtje eerder vandaag. Ik wil niet van hot naar haar rennen. Ik wil genieten en tijd hebben voor alle mooie dingen. Stil staan en tijd hebben alles te verwerken.
groetjes, Stans