Mobil bellen in Indonesia

Kan men ook prepaid kopen geschikt voor 3G in Bali?

En weten jullie al of je ook je indonesisch simkaartje vanuit Nederland kunt opwaarderen? Aangezien je nummer maar 3 maand geldig is als je btg is verlopen en ik ga pas in februari terug naar Bali en zou graag mijn nummer willen behouden.

Kijk eens hier, misschien heb je er wat aan. Makkelijker is om gewoon een nieuwe simkaart te kopen en al je vrienden en kennissen je nieuwe nummer via een sms door te geven. :chin:

Het is in ieder geval mogelijk dat iemand in Indonesie elektronisch pulsa voor je koopt, en dat jij dat bij je tegoed geschreven krijgt.

Kartu pulsa met zo’n code die je zelf SMSt zal niet werken, je kan nl niet SMSen naar het opwaardeernummer.

Volgende maand (februari 2012) gaan we weer naar Bali. Vorig jaar hadden we minder goede ervaringen met Simpati (v.w.b. het bereik en de verbinding). Is een van de geachte forumleden op de hoogte hoe het er nu mee staat. Of wordt er een andere (bijvoorbeeld Indosat of Telkomsel) aanbevolen?

ik koop altijd SIMpati. geen idee of dat echt de goedkoopste is, maar het werkt overal.

Er zijn ook andere providers die goedkoper zijn maar ik koop ook altijd een simkaart van Simpati. De prijs was vorig jaar Rp100.000 (de “duurste”) + Rp2000 provisie. Een telefoontje naar Nederland van ca 2 á 3 minuten kostte mij €1,50.

Waardevolle informatie (gelezen op een ander forum): Bellen met een Simpatie simkaart kan goedkoper als je voor het landenkengetal de cijfers 01017 intikt, dus bijvoorbeeld naar Nederland bellen 0101731 en vervolgens het abonneenummer zonder de voorloopnul. Iemand gaf aan dat hij voor Rp10.000 5 minuten kon bellen…

Ik had vorig jaar al zoiets gehoord maar niemand wist het juiste voorloopnummer… Dit jaar ga ik het uitproberen. :nod:

Vergeet het kengetal niet bv Amsterdam 010173120xxxxxxxxxxx
Een mobiel nr 01017316xxxxxxxxxxxx

Als je het kengetal van een stad vergeet is dat bellen dus niet meer zo goedkoop!!!
Overigens dit is ook voor Belgie en Duitsland van toepassing al een jaar of 5.

Na 11 pm Balitijd bel je voor Rp 20.000 ,10 minuten naar Nederland of Duitsland.
Smsen met dat nummer gaat niet, dan wordt het voor Nl 00731 en Dl 00749 kost Rp 500,–per normale sms. Telefoonrek. hebben we niet meer alles gaat per mobiel.

Bedankt voor de aanvulling. :chin: Wat kost het als je vóór 23.00 uur belt?

Veel meer…

Ik hoor van vrienden op Sumatra dat het lage tarief voor de hele dag geldt… Wat is waar? :drool:

Hallo

Wij gaan 5 weken naar Indonesie en bezoeken dan de volgende eilanden Sumatra, Java, Sulawesie, Bali., Lombok.
Omdat er een ouder persoon meereist 80+ leek het ons raadzaam om daar een gsmkaart te kopen., zodat het thuisfront op de hoogte blijft.
Wie kan ons hierin adviseren?

Pardede :wereld:

Koop een Telkomsel/Simpati kaart, die hebben goed bereik. Laat de kaart activeren in de winkel, scheelt een hoop gedoe. Je kan er meteen wat beltegoed (pulsa) opzetten.

Het is makkelijk om de kaart op te waarderen. In de winkel helpt men je er graag mee.

1 like

Vorig jaar had ik idd simpati gekocht (gewwon bij winkeltje, werd alles voor me gedaan door de verkoper, hoefde geen indentiteitsbewijs te overleggen ofzo) en idd. met dat speciale nr. ervoor. De keer daarvoor had ik Kartu As.

Versch. mensen van deze topic vragen hoe je beltegoed van een Indonesische kaart kan opwaarderen. Dat kan via prepaid union. www.prepaidunion.com (ook naar andere landen trouwens en het gaat heel makkelijk)

per abuis getypt, hoe kan ik dat verwijderen? ik moest nu iets typen, sorry…