Wie weet hoe ik vanuit Nederland een handphone in Indonesie kan (laten) opwaarderen. Ik weet alleen het nummer van de telefoon maar geen provider.
Indonesiers kunnen aan het nummer zien welke provider het is.
Wij waren eind september in Bali voor 6 maanden ,ik heb bij aankomst een Simpati en XL kaart gekocht met nummer en 100.000rp pulsa erop en niemand heeft enige identiteitsgegevens gevraagt .Nadien heb ik altijd in Lovina in een kleine toko pulsa er laten opzetten en binnen de 5 minuten was altijd alles ok ,nooit problemen gehad
Groetjes Rita
welke maatschappij kunnen wij het beste nemen ?
moet 2 mnd geldig zijn en niet dat je ineens niet meer kunt bellen. moet op te waarderen zijn.
en het liefst zo goedkoop mogelijk bellen en smsen.
Simpati heeft de beste dekking. Mobiel bellen is momenteel spotgoedkoop in Indonesie, er is een moordende concurrentie. Een nummer koop je al voor 5000 Rp. Maar als je bijv. op Sumatra koopt dan wordt het bellen op Java en Bali duurder, daar de kostenberekening per regio werkt. Bij XL is het zo dat je na 4 minuten bijna gratis belt, echter niet naar het buitenland. Ik bel met XL naar NL voor 2500 Rp p/m luid en duidelijk.
Hallo Karin,
Ik zou om naar België of Nederland te bellen of te sms’sen zeker Simpati nemen ,wij belde meestal via de laptop met Skype ,maar ervoor altijd met gsm.
De sms’jes met Xl kwamen niet aan in België met Simpati wel .
Bij Simpati wel eerst 01017 voor het landnummer intoetsen en dan was het ongeveer 1€ om 5 minuten te bellen ,bij XL 01000 ervoor draaien en was ongeveer dezelfde prijs .
Dacht een sms’je naar België dat het 600rp koste .
Ik heb 100.000rp opgeladen op 21 september bij Simpati en dit bleef dan 3 maanden geldig ,nadien nog verschillende keren wat beltegoed er bij op gezet .
Groetjes Rita
Waarom bellen jullie niet via de belknaller…? 15 euro cent per minuut naar mobiel 7 cent naar huis tel ik leg het uit
09000-137(Huistel)
Je belt dit nummer een vrouw begint te praten daar na voer je de nummer van je geliefde&Familie in
Je sluit af met het hekje klaar
Voor mobiel
09000143 dit werkt het zelfde
Voor meer info
Dan betaal je veel te veel.
4 cent naar mobiel met Budgetbel
Nu ik voor 6 maanden in NL zit had ik voor mijn XL nummer 7 opwaardeerkaarten ad 100.000 Rp gekocht. Nu kunnen mijn Indonesische contacten voor 150 Rp sms’en, naar mijn Hi nummer kost dat 500Rp. Echter als ik terug sms dan kost dat met XL 4000 Rp. Daar er een aantal dames veel verdriet hebben dat ik Solo heb verlaten werd ik helemaal horendol ge-smst, als ik steeds terug sms dan ben ik voor het einde van de maand door mijn opwaardeerkaarten heen en over 3 maanden mijn nummer kwijt. Ik heb een goedkopere oplossing gevonden, dat is:
Je kan iedere dag gratis een sms versturen, meer als je aan allerlei dingetjes (reclame) meedoet. Maar je kan ook credits kopen, dan komt de prijs op 0.07 cent per sms, dat is 1000 Rp, 25% van wat het mij bij XL kost. Het grote voordeel is ook nog eens dat je je sms’jes op de computer maken kan, hoef je niet aan die achterlijk kleine knoppies te zitten. Het belangrijkste: het werkt allemaal perfect, sms’jes zijn meteen daaro.
Ik heb even een vraagje;
Ik ben van november t/m mei op Bali geweest voor mijn stage, nu heb ik daar nog steeds mensen zitten met wie ik sms, alleen mijn btg is bijna op, wie weet er een mogelijkheid dat ik het vanuit Nederland kan opwaarderen??
ThnQ