Dat lijkt me niet te kunnen. Een tijd geleden was er een bedrijf, dat buitenlandse SIM-kaarten aanbood tegen meerprijs. Dat was “Simple”. Maar of ze nog bestaan, weet ik niet. Overigens is het niet zo moeilijk of duur om in Italië een SIM-kaart te kopen.
Hallo Arturo,
Kun je mij ook zeggen hoe ik aan zo’n GPRS Simkaart kom voor mijn reis naar Italië komende Juni?
Hartelijk dank!
CeesW
Als je op vakantie af en toe wilt kijken, is het misschien ook wat om gewoon naar de Mc Donalds te gaan, soms al bereik op de parkeerplaats ![]()
Hallo kan er iemand mij helpen wat het beste is om te internetten in italie
ik ga namelijk in september op rijs naar italie ligurie
en neem mijn laptop mee
en wil daar af en toe op het internet de internet prviders hebbe hier gezegt dat ik daar een praipaid kaard moet kopen om op het internet te kunnen
ik heb een breedbands usb stik van telenet belgie kan ik deze gebruiken om een prepaid kaart in italie mee op het internet te gaan
of hoe ik dit best doe alvast bedankt
mvg bjorn
Ook ik reis binnenkort (mei) als het meezit naar Italie. Ik moet over internet (3g) te beschikken. Is het makkelijk om een prepaid kaartje (microsim voor iphone 4) te kopen? Welke provider heeft de beste dekking in Toscane e.o.? Ik begrijp dat ik in veel gevallen vast wel kan terugvallen op wifi, maar eigenlijk wil ik zekerheid dat ik altijd kan terugvallen op een connectie…
Kan iemand mij een provider aanbevelen? Is het makkelijk te kopen?
Internetten doe je nu, dd april 2013, en met zeer snelle verbindingen via WI-FI van zeer veel bars, cafe’s etc.
Ook vanaf veel pleinen via een wifi van de gemeente:
Gratis en zeer snel-
Niks geen prepaids of zo, alleen het paswoord voor wifi van de bar of gemeente en klaar is Kees.
Vanwege de zeer goede (gratis) gemeentelijke wifi in veel Toscaanse stadjes nu (twee eken geleden) een nieuwe laptop gekocht. Het is mede vanwege de lange duur van de batterij ( 7 uren werkt dat ding op uitsluitend de batterij) een Sansung NP 370 R5E S08 IT geworden. Bij EURONICS was dit exemplaar in de aanbieding van €799 voor €400. Gelijk ook daar een nieuwe invertor/(convertor?)omzetter gekocht die (auto-) accu stroom van 12 volt en 60 ampere omzet in 230 volt en/of 19 voor mijn Tomtom, gsm, Samsung.Ik heb ook een tweede auto-accu, die ik via zonnepanelen steeds vol met 60 Ampère-uur (Ah) heb. Ook in de winter heb ik in Toscane voldoende zon om altijd deze tweede (auto-)-accu vol te hebben met 60Ah. Is er geen WIFI dan internet ik sinds twee weken nu met een VODAFOON USB-stick. Dat was het advies van EURONICS-Italie. Tot nu toe zeer tevreden met die Vodafoon-IT
Na ongeveer een maand uitproberen:Tot dusverre zeer tevreden met de USB-stick van Vodafone.it voor mobiel internetten. Vooral omdat daar waar geen Tim- of Wind-signaal is, mijn vodafoon-verbinding het uitstekend doet.
Leuk om die oude berichten nog eens te lezen.
Wat is mobiel-internetten anno 2015 in Italie enorm verbeterd en ik heb al 2 jaren gratis wifi…!
Veel bars, restaurants, hotels , gemeentes hebben Wi.Fi en het enige wat je nodig hebt is het paswoord.
Als ik thuis ben, kan ik kiezen uit 5 wifi-signalen…!
Voor mobiel internetten hebben kennissen van mij heel veel plezier met een klein mobiel apparaatje van Vodafone it ,zo groot als een sigarettendoosje dat Wi-Fi -signaal uitzendt voor ongeveer 10 verschillend personen. Het ding werkt zelf via het gewone mobiele telefoon netwerk.
Voor 5 gigabyte, GB, per maand betaal je 10 euro
Voor 20 GB per maand betaal je 30 euro per maand.
Ik heb dat witte geval uitgeprobeerd en werkt overal waar gsm-signaal is.
Maar pas op: Als een van je gasten video gaat zitten kijken via jouw wifi-zendertje, dan zijn je 5 of 20 gigabytes gauw op en dan moet je dus opnieuw gb’s kopen.
Zo’n mobiel Wi-Fi -zender-doosje zou eigenlijk via satelieten-signaal moeten werken, dan zou je overal ter wereld zo’n 10 mensen tegelijkertijd via wifi kunnen laten internetten… Zie dat wifi-gevalletje op: