Mobiel bellen

Wij gaan voor een maand naar Zuid-Afrika, familiebezoek en rondreis. Ik laat mijn hoogbejaarde moeder hier dan een maand alleen . Ze is al erg aan het jammeren omdat haar dagen dan zolang gaan duren. Weet iemand een manier waarop ik haar toch altijd effen kan kontakteren zonder dat het me een tweede reis zal kosten? Via skype is onmogelijk, moeder van 90 heeft geen computer hé. Als ze weet dat kontakten mogelijk zijn zonder een fortuin te kosten zal ze wat rustiger zijn.:wereld:

Je kan met skype ook naar vaste nummers bellen. Kost iets van lokaal tarief ofzo.

1 like

Hey Verageeraerts!

Als je voor vertrek kijkt op www.belbazaar.nl en dit systeem even uitlegt aan je moeder. Dan bij aankomst in Zuid Afrika een simkaart te kopen. Als je dit ier moet je een nummmer draaien voordat je het mobiele nummmer draait. Starttarief 0,45 en daarna 8 cpm. Dit lijkt mij prima te doen en alleen een paar extra nummers voor je moeder.

Succes

1 like

of je moeder via www.belknaller.nl laten bellen :wink:

Gr. Hans

1 like

Sorry, maar ik woon wel in Belgie. Dus via NL is voor mij ook buitenland.
Mijn broers en zus zijn er wel voor ons moeder maar komen maar af en toe eens binnenspringen. Door mij was ze wel verwent en op haar leeftijd wil ik dat ook zo houden. Daarom nog op zoek naar een oplossing voor mij. Als ik terplaatse een sim kaart koop, is dat dan voordeliger om naar Belgie te bellen of niet? Hier heb ik een abonnement Proximus.

Ik weet 2 mogelijkheden: u koopt een Belgisch telefoonnummer voor 1 maand bij http://www.wereldnummers.nl en u koopt in Zuid-Afrika de goedkoopste pre-paid sim kaart. U voert bij wereldnummers in dat u wilt doorschakelen naar uw mobiele nummer in Zuid-Afrika en voert uw nummer in.
Op dat moment kan uw moeder en uw overige familie u bellen op uw Belgische nummer. Dit is een gewoon Belgisch nummer dus dit is vaak (zeker in België voor senioren) gratis. U betaald 9 cent per minuut.
Dit is een directe doorschakeling, dus geen echo’s of dergelijke.
Het beste is vast in België de bestelling te doen en bijvoorbeeld uw Belgische GSM nummer in te voeren als doorschakel nummer. Dan kunt u uw moeder vast het nummer doorgeven en evt. vaste tijden afspreken dat zij u kan bellen.
In Zuid-Afrika aangekomen veranderd u de bestemming door (in Internet café) in te loggen en bestemming te wijzigen (duurt nog geen minuut). Kunt ook hen bellen dan doen zij het, dan vragen ze een paar controle vragen en wordt het gedaan), dit kost niks.

Wanneer bellen voor uw moeder ook niet gaat (het is een gewoon Belgisch nummer, dus niet ingewikkeld met 0900 en zo).
Kun je ook een Zuid Afrikaans nummer nemen en deze doorschakelen naar het telefoonnummer van uw moeder. U betaald dan in Zuid-Afrikaans lokaal tarief + 2 cent per minuut naar vaste nummer van uw moeder.

Om van BE naar ZA te bellen moet je maar eens kijken op belkraker.be

Om van ZA naar BE te bellen kopen wij ginds een Telkom World Call Card. Je vindt deze in postkantoor of heel wat supermarkten of bij PEP. Je kan bv. eentje van 50 ZAR kopen en daarmee kan je al uren naar BE of elders bellen. Is ook via ZA simkaart te gebruiken maar dan betaal je voor het gesprek nog eens het bedrag van het lokale tarief bovenop. Bij een vaste telefoon wordt ook een lokaal gesprek extra aangerekend. Vanuit een telefooncel komt er niets bij.

De twee systemen lijken een beetje op elkaar: je moet eerst een nummer intikken vooraleer je het telefoonnummer kan “draaien”. Werken perfect èn zijn goedkoop.

Groetjes. Toetske