Mist rond Machu Picchu vs. Lonely Planet

Hallo iedereen,

Bij deze een misschien niet zo veel voorkomende vraag: in welke maanden heb je de meeste kans om een mist rond Machu Picchu te zien hangen? Wij willen Machu Picchu graag begin/midden september bezoeken.

Nu had ik nog een tweede vraagje: is Lonely Planet een goed boek om je rondreis zelf te regelen? Ik heb namelijk gelezen dat sommige versies van bepaalde landen niet altijd volledig berusten op de waarheid.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Isabelle

Geen idee over de mist. Ik ben in April geweest, het was in de nacht voor ons bezoek en in de vroege morgen echt heel hard aan het regenen. Machu picchu was pas goed te zien rond een uur of 9 in de morgen. Daarvoor hing er een dichte regenwolk omheen. Die wolk werd langzaam aan wat dunne mist welke uiteindelijk helemaal verdween.

Zelf heb ik het e-book van lonely planet gebruikt. Ik vind een gewoon boek overigens makkelijker, want daar kun je sneller wat dingen opzoeken.
Verder klopten de prijzen niet meer, maar dat is bijna altijd in reisgidsen. De plattegronden waren wel handig en ook was het handig om wat informatie over de bezienswaardigheden bij je te hebben, de geschiedenis wordt goed beschreven en er staat daarbij beschreven hoe er te komen (goedkoopst/snelst) en dit zocht ik altijd even op, maar ik controleerde dit ter plekke.

Ik heb hem dus niet heel veel gebruikt voor het opzoeken van openbaar vervoer naar de grote plekken toe.Dit heb ik allemaal ter plekke nagevraagd op het busstation of bij tour agenten. Je kunt je bus ticket ook beter zelf regelen, want de touragenten rekenen best een hoge commissie, gewoon zelf naar het busstation is dus het goedkoopst. Handig is ook dat je dan hier alle vertrektijden na kunt vragen en je eigen stoelnummer kunt kiezen.

Het boek is handig voor backup of om wat naslagwerk te lezen. Verder heb ik gewoon heel veel ter plekke geregeld/uit gezocht. Voor zover ik heb gelezen, was het op de prijzen na, een prima boek om bij je te hebben.

1 like

Volgens mij is het moeilijker om MP zonder mist te zien dan met. Vooral vroeg opstaan is het lekker mistig. Fijne reis!!

En LP gebruik ik vooral om me van te voren in te lezen. Ter plekke gaat t boek misschien wel mee maar dan heb ik thuis al allerlei dingen opgezocht.

1 like