Misleidende reclame

Hola,

Ik stoor me aan het bericht bovenaan de landenfora dat stelt: “Klik hier voor een overzicht van georganiseerde rondreizen per land” en wat vervolgens gewoon een direct link is naar één reisorganisatie. Adverteren prima, maar op deze manier vind ik het misleidende reclame, want waarom niet gewoon een banner van deze club plaatsen of op een andere manier adverteren op het forum? Bovendien suggereert de redactie met het plaatsen van de post bovenaan de pagina een soort handig overzicht te geven, iets wat past bij Wereldwijzer fora, maar je wordt als gebruiker het bos ingestuurd met een onbevredigend resultaat…

Hoe denkt de rest hier over?

groet
Jan

Hallo Jan,

We plaatsen alleen op deze manier links naar adverteerders als we denken dat de adverteerder betrouwbaar is. Je begrijpt hopelijk ook dat het onderhouden van een dergelijk grote website erg veel centjes kost en we op deze manier de kosten proberen te dekken.

Dank voor de reactie. Natuurlijk snap ik dat additionele inkomsten belangrijk zijn en ik twijfel ook niet aan de betrouwbaarheid van de adverteerder, ik vind alleen de wijze waarop geadverteerd wordt misleidend. Waarom dan niet gewoon een link plaatsen met de naam van de adverteerder er in vermeld of iets waarbij duidelijk is dat de post/tekst verwijst naar een commerciële boodschap…

Hoi Jan,

Ik kan hier helaas niets aan veranderen. We zullen het wel meenemen in de evaluatie.

Groetjes,
Yvonne