Misch Masch (omelet)

Bereidingstijd:30-60 minuten
**Aantal personen:**4
Keuken:Bulgaars
**Smaak:**Anders
Techniek:N.v.t.
**Soort gerecht:**Anders

Omschrijving

Omelet met paprika, tomaten en schapekaas.

Ingrediënten

• 500 g rode, gele en groene paprikas
  • 500 g vleestomaten
  • 1 grote ui
  • 2 eetl. olijfolie
  • zout en versgemalen zwarte peper
  • 15 g peterselie
  • 200 g zachte schapenkaas
  • 3 zeer verse eieren

Bereidingswijze

• Halveer de paprikas in de lengte en verwijder de steelaanzet, het zaad en de zaadlijsten. Was ze, snijd in vieren en vervolgens in reepjes.
  • Dompel de tomaten in kokend water, ontvel ze, verwijder de pitjes en kroontjes en snijd het vruchtvlees in grove stukken.
  • Pel de ui en hak hem fijn. Verhit de olie in een pan en fruit er op een matig vuur de ui in aan.
  • Voeg de paprikas en tomaten toe, strooi er zout en peper over en laat op een laag vuur circa 6 minuten met het deksel op de pan smoren.
  • Was intussen de peterselie, schud het bosje droog, pluk er de blaadjes af, hak ze fijn en meng door de groenten. Druk de schapenkaas met een vork fijn en klop de eieren los.
  • Voeg kaas en eieren aan de groenten toe en laat de eieren op een laag vuur in 1 tot 2 minuten stollen. Strooi er zonodig nog wat zout en peper over en dien op met witbrood.

Serveertips

• Dit groentegerecht is koud ook heel lekker en smaakt heel goed bij gegrild vlees.
  • Naar wens kunt u er nog 100 g ontpitte olijven aan toevoegen.

Mish Mash wordt nooit geserveerd met olijven of bij gegrild of andere soort vlees. Het is een snel gerechtje zonder meer. Je kunt wel en scherpe pepertje erbij doen (voor de liefhebbers) en brood (wit/grijs/zwart naar smaak).
En als wij het vergelijken met andere eiergerechten, kan ik wel zeggen dat je het nooit s’ morgens kunt eten, eerder als middag- of avondmaal.
Cynthia, ik heb al enkele van jouw recepten gelezen en ik heb een goede raad voor jou: zoek een goede bron van je recepten en schrijf niet zo maar iets op, zeer zeker niet op internet. Zorg dat je correcte informatie meedeelt, en indien je zelf iets lekker vind en bv. aan andere wilt doorgeven, geef dat dan zeer duidelijk aan. bv.: “Ik vind lekker met x en ook met y”.
Groetjes,

Evtso wel goed lezen het zijn “serveerTIPS” dus het recept staat er en naar aanleiding van wat jezelf lekker vind doe je dat gewoon erbij etc.

Misch Masch eet ik zelf ook alleen maar als middag of avondmaaltijd met brood en wat gesneden tomaat en komkommer erbij als salade.
Maar als iemand het nu lekker vindt met olijven erbij of toch met vlees erbij dan doen ze dat toch?