(mini)rondreis Thailand

Hallo iedereen

Graag had ik jullie advies / ervaringen / opmerkingen op onderstaande rondreis die wij (2 volwassenen en 1 kind van 5 jaar) willen maken.

Het is de eerste keer dat wij naar Thailand gaan en we zijn van plan om alles zelf te boeken.

Ons voorstel ziet er als volgt uit:

03/02 - 04/02: vlucht van Brussel naar Bangkok
04/02 / 07/02: verblijf Bangkok

Wat zijn de must-sees in Bangkok? Is de Dusit Zoo de moeite? Is het interessant om fietsen te huren met een kind?

Op 07/02: transfer van Bangkok naar Kanchanaburi: met trein of bus

Lijkt ons allebei goedkoop en gemakkelijk reismiddel.

07/02 - 09/02: verblijf in Kanchanaburi

Wat we zeker willen doen is excursie met olifanten, het liefst zoals ik eerder las op het forum, op rug van olifant en bv. baden door rivier. Lijkt me avontuurlijker.
Erawan watervallen lijkt ons ook mooi. En ook de River Kwai Bridge willen we bekijken.
Nog interessante excursies voor kinderen?

Op 09/02 wilden we de nachttrein nemen van Kanchanaburi naar Surat Thani.
Wat betekent 1ste klasse in deze treinen? Verschilt dit veel met 2de klasse? Is dit een apart compartiment dat je krijgt?

Van 10/02 - 12/02: verblijf in Surat Thani

Hierover twijfelen we nog. Er lijkt niet zoveel te doen in Surat Thani. Weinig attracties / bezienswaardigheden in de buurt of ben ik verkeerd?

Indien dit niet aan te raden is, zouden we 1 nacht langer in Kanchanaburi blijven.

Ook willen we graag een apencollege of zoiets zien? Bestaat dit in die buurt?

Op 12/02: transfer van Surat Thani naar Krabi met de bus

Van 12/002 - 17/02: verblijf in Krabi (we hebben hotel Railay Bay Resort op het oog, iemand ervaring daarmee?)

17/02: vlucht van Krabi naar Bangkok

18/02: vlucht van Bangkok naar Brussel

Wat ik mij ook afvraag is: we kijken nu volop op verschillende boekingsites, vertrekkende vanuit tripadvisor.com Wat ons telkens opvalt is dat agoda abnormaal lage prijzen aanbiedt. Is deze maatschappij betrouwbaar, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt en alle tips zijn welkom! :zon02:

Must sees in Bangkok:
[ul]
[li]Grand Palace & Wat Phra Kaew[/li][li]Wat Pho[/li][li]Wat Arun[/li][li]Chinatown[/li][/ul]Fietsen door Bangkok is zeker de moeite waard. Niet zelf fietsen huren (je weet zelf echt niet welke route je moet fietsen in Bangkok), maar een georganiseerde tour boeken bij Bangkok Biking of ABC Biking. Met een beetje mazzel (ligt ook aan lengte/gewicht van kind) kan het kind nog in een speciaal zitje bij een van de ouders op de fiets.

Dusit Zoo is met een kind van 5 jaar zeker leuk om te doen. Eventueel kan je ook naar Siam Ocean World (in winkelcentrum Siam Paragon, niet heel goedkoop) of naar de Snakefarm bij Lumpini Park.
Safari World is ook nog een idee.

Nachttrein van Kanchanaburi naar Surat Thani is niet mogelijk. Als je niet eerst terug wil naar Bangkok, kan je naar Ratchaburi reizen en vanaf daar een nachttrein nemen.
Eerste klasse is idd een apart compartiment met 2 bedden. Kind moet dan bij een van de ouders in het bed slapen.
De tweede klasse bestaat uit een coupe met meerdere sleepers bij elkaar en slaap je dus met meerdere mensen in een coupe.

Surat Thani zelf is idd weinig te doen. Je hebt er wel het First Monkey House waar ze apentraining geven, maar voor zover ik weet stelt dat niet heel veel voor. Je zou er wel een nachtje kunnen blijven slapen, ze hebben een bungalow voor 2 personen en ik denk dat het geen probleem is om er een extra matras bij te leggen voor een kind van 5.

Railay Bay Resort is oke. Strand van Railay is prachtig. Je kan er bijvoorbeeld ook een dagtour maken naar de prachtige eilanden in de omgeving.

Hotels in Thailand zijn sowieso goed geprijsd in vergelijking met Europa. Voor een leuke prijs heb je hier een prima hotel. Houd er wel rekening mee dat er bij Agoda tijdens het boekingsproces later nog extra kosten (een of andere tax) bijkomt. Hierdoor kan het toch weer een stukje duurder uitvallen.

Zonde dat jullie vrij kort blijven en zo het noorden van Thailand moeten missen…

Alles is praktische gezegd door Dave,spijtig dat het noorden van Chiangmai niet op je programma staat(je weet niet wat je mist)

http://lh3.ggpht.com/_BaXDLEjeujU/SxkK-ep8quI/AAAAAAAAC1I/grPtHmqlaXs/s912/DSC_3898

Alvast bedankt voor de reacties.

Het is idd jammer dat we maar 15 dagen kunnen blijven, maar het kan helaas niet langer. (werk, studies, …)

Eigenlijk waren we eerst van plan om na Bangkok naar Chiang Mai te reizen, maar door de verre afstand met Kanchanaburi en dan Krabi, hebben we deze locatie geschrapt. Misschien toch maar overwegen om hier naartoe te gaan? Het was vooral de reistijd die je hierbij verliest, die ons tegenhield om hier naartoe te gaan. En anders doen we deze locatie de volgende keer :slight_smile:

Ik vermaak me altijd wel in surat thani, maar dat komt omdat ik dan weer in de stad ben en me tegoed kan doen aan kfc,pizza company, McDonalds.

Maar er is niet echt veel te doen, ja tempels maar die schijn je door heel thailand te kunnen zien

Ik kan me voorstellen dat KFC, Pizza Company en McDonalds voor jou een bezienswaardigheid zijn baco, als je weer zo lang op dat eiland gezeten hebt :smiley:

Onze vlucht ligt al vast, joepie! :zon02:

We hebben uiteindelijk toch besloten om Chiang Mai een andere keer te doen.

Surat Thani gaan we niet doen, wegens tijdsgebrek en te weinig bezienswaardigheden.

Nog een paar vragen:

Hoe bereik je vanuit de Luchthaven van Bangkok het gemakkelijkst je hotel in Bangkok? Met de metro, taxi, skytrain?

We denken vanuit Bangkok een day tour te doen naar de River Kwai, zodat we tijdens ons verblijf in Kanchanaburi het iets rustiger aan kunnen doen.
Welke excursies zijn aan te bevelen en van welke agentschappen? We hebben gehoord dat via het hotel boeken heel duur schijnt te zijn.

Alvast bedankt!

Makkelijkst is om gewoon een taxi te pakken. Je komt aan op ‘niveau 2’ en moet dan even naar ‘niveau 2’ lopen. Buiten staan dan taxi’s te wachten. Je betaalt wel een airporttoeslag van 50 Baht en moet ook voor de tolwegen betalen. Voordeel is dat je voor de deur wordt afgezet.
Metro en skytrain gaan niet vanaf airport. Wel de airport link, maar dan moet je sowieso nog wel overstappen op een taxi of metro.
Gewoon lekker de taxi pakken na een lange vlucht.

Deze snap ik niet helemaal… River Kwai IS Kanchanaburi. Heel onlogisch om een dagtour naar de River Kwai te doen en een paar dagen later Kanchanaburi te bezoeken…

Lijkt mij inderdaad ook een grote vergissing…Eerst 1 dag naar de River Kwai brug op en neer en enkele dagen later vlakbij dezelfde brug overnachten…
Erawan falls en 1 dag Elephant World kan ik inderdaad zonder meer aanbevelen.
Citytours etc in Bangkok kun je evt ook aan het einde van jullie vakantie doen.
In dat geval zou je een rechtstreekse taxi van BKK Airport naar Kanchanaburi kunnen overwegen. Kosten taxi 2.000-2.500 baht.
In Kanchanaburi is voldoende geschikte accommodatie te vinden, een uitstapje naar Safaripark Bophloi (ca 32 km buiten de stad) is een ook een leuk idee.

Groeten Bauke