Hallo iedereen
Graag had ik jullie advies / ervaringen / opmerkingen op onderstaande rondreis die wij (2 volwassenen en 1 kind van 5 jaar) willen maken.
Het is de eerste keer dat wij naar Thailand gaan en we zijn van plan om alles zelf te boeken.
Ons voorstel ziet er als volgt uit:
03/02 - 04/02: vlucht van Brussel naar Bangkok
04/02 / 07/02: verblijf Bangkok
Wat zijn de must-sees in Bangkok? Is de Dusit Zoo de moeite? Is het interessant om fietsen te huren met een kind?
Op 07/02: transfer van Bangkok naar Kanchanaburi: met trein of bus
Lijkt ons allebei goedkoop en gemakkelijk reismiddel.
07/02 - 09/02: verblijf in Kanchanaburi
Wat we zeker willen doen is excursie met olifanten, het liefst zoals ik eerder las op het forum, op rug van olifant en bv. baden door rivier. Lijkt me avontuurlijker.
Erawan watervallen lijkt ons ook mooi. En ook de River Kwai Bridge willen we bekijken.
Nog interessante excursies voor kinderen?
Op 09/02 wilden we de nachttrein nemen van Kanchanaburi naar Surat Thani.
Wat betekent 1ste klasse in deze treinen? Verschilt dit veel met 2de klasse? Is dit een apart compartiment dat je krijgt?
Van 10/02 - 12/02: verblijf in Surat Thani
Hierover twijfelen we nog. Er lijkt niet zoveel te doen in Surat Thani. Weinig attracties / bezienswaardigheden in de buurt of ben ik verkeerd?
Indien dit niet aan te raden is, zouden we 1 nacht langer in Kanchanaburi blijven.
Ook willen we graag een apencollege of zoiets zien? Bestaat dit in die buurt?
Op 12/02: transfer van Surat Thani naar Krabi met de bus
Van 12/002 - 17/02: verblijf in Krabi (we hebben hotel Railay Bay Resort op het oog, iemand ervaring daarmee?)
17/02: vlucht van Krabi naar Bangkok
18/02: vlucht van Bangkok naar Brussel
Wat ik mij ook afvraag is: we kijken nu volop op verschillende boekingsites, vertrekkende vanuit tripadvisor.com Wat ons telkens opvalt is dat agoda abnormaal lage prijzen aanbiedt. Is deze maatschappij betrouwbaar, heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt en alle tips zijn welkom! :zon02: