Mini-enquete! We need your help!

Hallo!

Wij zijn 2 leerlingen die morgen een gigantisch groot werkstuk af moeten hebben en anders mogen we geen examen doen :S We houden ons onderzoek over de invloed die buitenlanders hebben gehad de afgelopen eeuw op onze Nederlandse eetcultuur! We hopen dat jullie deze enquete even in willen vullen! Alvast bedankt!

Enquete:
Leeftijd:
Nationaliteit:
Hoe vaak in de week eet u/je ‘buitenlands’ eten ?
Wat voor soort ‘buitenlands’ eten eet u?
Hoe vaak at u 10 jaar geleden ‘buitenlands’ eten?
En wat voor soorten at u toen?
Heeft u gemerkt dat de afgelopen 10 jaar het aanbod van verschillende soorten buitenlandse producten is toegenomen in de supermarkten/delicatessenzaken?
Hoe vaak in de maand gaat u/je uit eten?
Hoe vaak ging u 10 jaar geleden uit eten?
Wat vind u van het aanbod van restaurants in de grotere steden?
Als u uit eten gaat naar wat voor soort restaurant gaat u dan?

THANKS

Ik weet niet of het te laat is maar zoniet alsjeblieft

Leeftijd:25
Nationaliteit: NL
Hoe vaak in de week eet u/je ‘buitenlands’ eten ?Elke dag
Wat voor soort ‘buitenlands’ eten eet u? vooral Aziatisch
Hoe vaak at u 10 jaar geleden ‘buitenlands’ eten? elke dag :slight_smile:
En wat voor soorten at u toen? Aziatisch
Heeft u gemerkt dat de afgelopen 10 jaar het aanbod van verschillende soorten buitenlandse producten is toegenomen in de supermarkten/delicatessenzaken? Ja
Hoe vaak in de maand gaat u/je uit eten? Theoretisch gezien elke dag want werk in een restaurant.
Hoe vaak ging u 10 jaar geleden uit eten? 1/2 x in de maand
Wat vind u van het aanbod van restaurants in de grotere steden? Goed
Als u uit eten gaat naar wat voor soort restaurant gaat u dan? Aziatisch, Mexicaans

:slight_smile:

34 jaar
Nederlandse nationaliteit

Ik woon in Azie, eet elke dag Aziatisch, als ik anders wil eten ga ik naar de enige fastfood keten die Nw. Guinea rijk is: KFC Kentucky Fried Chicken in Jayapura een kleine 500 km van mijn woonplaats (Biak) en kan daar mezelf tegoed doen aan frieten, hamburgers, en al dat andere.

In de supermarkten, er zijn er twee van op Biak, is het een en al Aziatisch food wat er is, maar ik mijd de supermarkt.

ik ga bijna dagelijks naar de Pasar Inpres (markt), en koop daar mn verse groenten, vis (eet elke dag vis) en fruit.

Over het aanbod van buitenlandse artikelen in supermarkten in NL…geen idee

Ik ga ongeveer 3 keer per maand uit eten (niet in NL, in Indonesie…goedkoper)

hoe ben je daar gekomen dan?

gewoon; met het vliegtuig…

hehe erg droog, je weet wel wat ik bedoel, werk je daar?

ik woon en werk daar…

Aangesteld bij de lokale overheid van Kabupaten Biak Numfor als Consultant. Adviseer, op het gebied van toerisme dit kleine district op Nw Guinea (Papua) promotie en marketing daar houd ik me voornamelijk mee bezig, los van deze activiteiten begeid ik voor een aantal Nederlandse reisorganisatie’s reizen door Indonesie met name op Nw Guinea. Wordt niet betaald voor de baan als consultant maar heb gevraagd of de of de plaatselijke overheid een KITAS (kartu izin tinggal sementara) permanent verblijfsvergunning zou kunnen regelen. Ik betaal belasting in Indonesie, heb een huis, en een vriendin. Met ongeveer 1.700.000 Rupiah = 150 euro kan ik een maand rondkomen, en heb zelfs nog een beetje over. Nederland is leuk om aan terug te denken, maar om te wonen is andere koek

idd, zou zo met je ruilen :slight_smile:

Hoi Kai,

Ik ben nieuw dus moet alles nog beetje zoeken…okee???

Ben nu 4x in 2 jaar naar de Eifel geweest en wel in Rheinland-Pfalz. Bezochte plaatsen Daun (mijn favo) - Blankenheim - Adenau en uiteraard Trier.
Ik deed dat steeds met het spoor en aansluitend bussen.
Ik word wat ouder en het word te vermoeiend.
Ben aan het zoeken geweest voor een alternatief, resp. een busreis. Maar het aanbod is bitter weinig, ja 3 dagen naar Trier. Maar wat ik zoek ik zeg 1 of 2 weken en dan rondtoeren in bovenstaande regio…of…een hotelletje of pension (B&B is ook goed). Het liefst in Daun en dan kan ik vandaar uit met een bus verder.
Nou ik vraag nogal wat, maar dan weet je wat mijn wensen zouden zijn.
Neem je tijd…mijn eerste planning zou pas in Mei/Juni worden…dus…
Bedankt enn groetjes,
JasperBas