mindoro in september

Hallo,

Eind augustus ga ik weer eens naar de Filipijnen. Mindoro staat dan 2 weken gepland.
Heeft iemand ervaring met het bezoeken van Mindoro eind augustus / begin september?
Is er nog iets te doen, het zal toch buiten het gewone toeritenseizoen zijn? Zijn er nog wel boottripjes te boeken?
Hoe is het met de regen?

Graag hoor ik het!

Groetjes, Robert

Oriental Mindoro is een toeristische bestemming bekend om zijn witte zandstranden in het bijzonder die van Puerto Gallera.
het is ook een goede duikbestemming.

Beste Robert,

Mindoro ligt dichter bij Manilla dan Cebu. U kunt Mindoro per boot bereiken, maar u dient eerst een bus te pakken, alvorens u op de boot stapt. Wat betreft onze kennis regent het er niet zo vaak.
Over de concrete mogelijkheden kan ik helaas niet meer dan dit melden.

Heeft u ook nog plannen om andere eilanden op de Filipijnen te bezoeken?

Bedankt voor de reactie.

Ik ben eind vorig jaar op verschillende plekken in Palawan geweest. Een superaanrader! Maar dat was in december. Dat gaat dit jaar niet lukken. Ik moet het nu met augustus/september doen.
Vandaar mijn vraag hoeveel last je normaal gesproken van het regenseizoen hebt in augustus/september. En ik ben benieuwd of er nog wel een boottripje te boeken is als je eenmaal op Mindoro bent om te gaan snorkelen ofzo.

Groetjes, Robert

Hallo Robert, deze tijd van het jaar is het begin van de regenseizoen in de Filippijnen. We kunnen niet meten of voorspellen hoeveel het gaat regenen. In Mindoro kunt u een boot huren die de locals een Banka noemen, om te snorkelen of duiken.