Minder Turken leven in armoede

Volgens het Turks Instituut voor de Statistiek (TurkStat) leven er minder mensen in armoede. Slechts 0.21% van de Turken heeft minder dan 2,15 dollar per dag te besteden. Dat is een daling in vergelijking met vorig jaar toen 0,22% in armoede leefde.

Bron

Dit lijkt me niet echt een verbetering.
De salarisen zijn niet echt naar huishouding dus wordt het nog steeds een strijd om goed te kunnen leven.
De regels worden nog steeds door bureaucratie bepaald en hoe hard de mensen ook werken dat blijft een groot struikelblok.

Als het allemaal zo beter was dan zouden de eisen ook aangepast kunnen worden en is er ruimte voor debat om in de EU te komen.

Zoals ik het nu zelf ervaren en gezien heb kan en moet er nog heel veel veranderen in de infrastructuur maar dan moet iedereen wel met zijn neus dezelfde kant op staan.

ja, daar kun je lang op wachten.
Er is inderdaad veel armoede, lonen liggen op 300 euro, laagste huren op 175, reken maar uit hoeveel mensen het moeilijk hebben! Ik zie meer en meer ellende, woon hier al 6 jaar, begin er zelfs ernstig over te twijfelen of ik hier nog wel kan wonen! Al dat leed… Verplichte verzekering, is wel leuk, maar moet ook betaald worden, alle prijzen weer omhoog, gas, water, elektrisch…

En zal met deze regering ook niet snel beter worden.
Helaas werken ze nog te weinig met het buitenland samen om uit de economische depressie te komen…als buitenlander kan je geen beroep uitvoeren die de lokale bewoners zelf kunnen oplossen maar juist door deze samenwerking haal je meer kennis en financieel tegoed binnen.
Als wij als Nederland alleen maar met onze locale kennis en mensen zouden werken zou het land nooit zo welvarend zijn als nu. Globalisering houdt volgens mij in dat je zoveel mogelijk van andere leert om een leefbaar land te krijgen…Ik ben geen wereldveranderaar maar als ik zie hoe vrienden van mij in Turkije worden behandeld denk ik dat wij hier te verwend zijn om na te denken hoe het voor een ander is…Alleen door mediabeelden gaan we anders denken en zie je ook hoe mensen er willen zijn voor een ander maar die mogelijkheid moet wel geboden worden…Als land verlies je niet aan betrouwbaarheid en integriteit maar kan juist sterker worden als je je open stelt voor andere landen met hun inbreng…en als je goed communiceert kan iedereen zich gewaardeerd blijven voelen.

Inderdaad, niet met deze regering! En helaas volgen veel mensen hem!
volgen hem met een blinddoek om. Sommige mensen willen wel veranderen, maar er is geen openheid! Mensen worden voor de gek gehouden.

Jij woont daar nu 6 jaar dus zit je er bovenop maar denk dat je in die jaren weinig verandering hebt gezien?
Als je een eigen bedrijf hebt is het al moeilijk om je hoofd boven water te houden laat staan als je voor een bedrijf werkt waarin de sociale zekerheid zoals pensioen en zorgverzekering slecht geregeld zijn.
Zou graag wat willen doen maar wordt heel moeilijk gemaakt.
Nu wil ik graag mijn vriend naar nederland laten komen voor vakantie en hij heeft al ervaring hoe de regels zijn omdat hij eerder naar nederland is geweest maar voor vele is het bijna onmogelijk.
Het enige wat ze kunnen doen is zelf willen veranderen en dat schijnt heel eng te zijn want mensen kiezen toch snel voor wat ze al kennen dan een sprong te wagen in het onbekende.

Ik zie alleen maar negatieve verandering! Er wordt bijv gewerkt aan iedereen te verzekeren tegen ziektekosten, er is een wettelijk minimum loon, maar daar moet je dan ook nog die verplichte verzekering van betalen. Veel in nog niet eens legaal werk. Het bevorderd hier alleen maar ilegaliteit en criminaliteit. Geen eer meer, geen moraal meer. ilegaal werken verdien je meer, en de staat betaald je verzekering! T laatste jaar zoveel negatiefs gezien, dat ik t er ff mee gehad heb. Het land is prachtig, daar houd t voor mij nu ff op…

Turkije is lid van de G20, een groep die de 20 belangrijkste economieën van de wereld bij elkaar brengt. Turkije is medeoprichter van de Verenigde Naties, de Organisatie van de Islamitische Conferentie, de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa. Het is ook een lid van de Raad van Europa sinds 1949 en lid van de NAVO sinds 1952. Sinds 2005 onderhandelen Turkije en de Europese Unie over toetreding van Turkije tot de EU. Volgens de CIA is Turkije een van de 34 ontwikkelde landen [4] en de VN classificeert Turkije als een land met een hoge menselijke ontwikkeling.[5] Volgens veel wetenschappers is Turkije een regionale macht met veel invloed in Centraal-Azië en Oost-Europa.[6]…

Dit heb ik uit Wikipedia…en zoals je kan lezen lijkt Turkije me geen land wat stil zit en zicht bezighoud met de economie.

Waarom is het dan nog steeds zoals 100 jaar geleden in verschillende gebieden.