Mindanao, omgeving Iligan

Goedemiddag,

Wie heeft ervaring (recent) in gebied rond Iligan op het zuidelijke eiland Mindanao? Het ministerie van buitenlandse zaken hanteerd een waarschuwing factor 3. De regio indeling op site van MinBuza is wat verwarrend. Gaat om provincie Lanao del Norte.

Groeten,
M. Schutte

Ik ben in januari in Davao geweest, op het platteland 35 km ten zuiden van Davao city. Ik vond het niet onveilig. Maar ik mocht van mijn gastheer niet alleen weg er ging altijd iemand met me mee.
Ik weet niets over Iligan. Het is voornamelijk het zuiden en zuidwesten waar je als blanke niet naar toe moet gaan.

Bedankt voor info. Hetzelfde hoor ik van de mensen waar ik verblijf. Iligan is een moslim bolwerk, vandaar de vraag.

Mvg
M. Schutte

Mijn vrouw komt van Illigan. Het moslim bolwerk is eigenlijk iets verder (Marawi City).
Illigan zelf is een klein dorp waar eigenlijk niet zoveel te zien valt.
Ze hebben daar wel veel water (vallen).

Er is in de afgelopen jaren wel het een en ander gebeurd, maar is toch wel veiliger dan in Zuid oosten van Mindanao (Zamboanga). In deze gebieden is Abu Sajef behoorlijk actief en kidnappen toeristen en “rijke” lui voor losgeld.

Ik voelde mij redelijk veilig in Illiga, maar dat komt omdat ik een aziaat ben en altijd met mijn vrouw reist.

Iligan een klein dorp ??? Sorry hoor maar een plaats met 350duizend inwoners is toch echt geen klein dorp, maar een stad. Ook al is hetvoor Filippijnse begrippen maar een kleine plaats het is wel degelijk een stad.
http://www.iligan.gov.ph/

In januari ben ik nog in Iligan geweest, zonder problemen.
Let wel op: ter plaatse werd ons door verschillende mensen afgeraden naar Marawi te reizen, zou iets onveiliger zijn…

En inderdaad, echt veel is er in Iligan niet te zien…

Ik ga elk jaar voor twee maanden naar Iligan het is er wel degelijk veilig .
een paar jaar geleden is er wel iets gebeurt maar als je iemand van daar bij je hebt is het in mijn ogen niet zo gevaarlijk .
Er valt ook van allles te beleven maar men moet weten waar !!!
groetjes.