Milford track

Is er misschien iemand die weet wat je nodig heb om de Milfort track te lopen van 4 dagen.
Mischien dat iemand iedeeen heeft over eten en drinken.
Wij zijn dus geen ervaren lopers(conditioneel zijn we goed) en weten niet wat allemaal mee te nemen.
We slapen in huten…dus een slaapzak nemeen we mee en we gaan in februarie.
Alle ideen zijn welkom.

Thanks Trafic

Ik heb een pdf met alle informatie voor je …
Mail me maar even op jaap.postma@chello.nl

Bedankt Jaap,

Dit is tenminste iets waar ik wat mee kan.
Jammer dat ik dat niet van de reisorganistie heb toegestuurd gekregen.

Wij willen november volgend jaar gaan en deze track gaan lopen. We zijn ook wel benieuwd wat er allemaal meegenomen moet worden.

We hebben afgelopen zomer al wel een huttentocht gemaakt in Oostenrijk en daar kun je in alle hutten eten verkrijgen. Daarbij was het daar in de zomer, dus warme kleding hebben we niet nodig gehad.

Hay kuiperik,

Nou als je jaap een mailtje stuurt kan hij jou alles laten lezen wat je nodig heb voor die trek, en geloof me het is ietsjes anders als oostenrijk.
Ik geloof dat je bijna een muilezel moet meenenen om je spullen te dragen:question:
Wij hebben helemaal geen ervaring met het wandelen van een track of route en doen dit dus voor het eerst.
Maar ik hoop dat je aan de info van jaap wat hebt…succes

groet Trafic

Hmm, klinkt alsof die pdf van jaap wel heel nuttig kan zijn.

Jaap, zou je inhoud van de pdf willen posten of ergens op het internet zetten met een linkje er naar toe?
Wel zo interessant voor alle lezers op wereldwijzer.nl

ja ik heb ook wel interesse in die pdf, kan je die anders even op vb. rapidshare zetten ofzo

groeten

pieter

Hier nog iemand die interesse heeft!

:wink:

boi ik moet zeggen, wij hebben hem drie jaar geleden gelopen, en mijn muilezeltje heb ik toch net thuis gelaten. Natuurlijk je moet inderdaad alles meehebben. Van slaapzak tot eten.

voor we dat gedaan hebben, hebben we hier eerst in België op zoek geweest naar echt goede info over meerdaags trekken met de rugzak. Het was voor mij zelf de eerste keer. (en best wel spannend)
De richtlijn die wij kregen was voor mij (ik ben een vrouw van gemiddelde lengte = 1m65, en gemiddeld gewicht –> zwijgen we over) was een 10tal kilo. En voor mijn vriend die best groot is en ook gewone bouw een 15tal kilo.

en wij hebben het vlot gedaan. Weliswaar wij hebben een grote uitzondering gehad, namelijk 3 van de 4 dagen stralend weer. (voor het zelfde geld verzuip je daar bijna, maar geen stress, de toffe rangers komen je dan redden met de helicopter:slywink:) Dan nog meeeeeeeeeeeer dan de moeite waar.

Wat hadden wij mee (zal alles behalve compleet zijn)

• slaapmateriaal = Slaapzak, fleece voor kouwelijke mensen (lees mij); matras en bed is voorzien.
  • kledij: reserve kledij (in de zomer ga voor een korte broek, ze is toch nat) een goede regenjas (enorm belangrijk), goede schoenen (maar die heb je aan), voldoende kousen (droge voetjes); alles antiregen
  • eten (hangt af van jezelf) Water voor eerste dag, je kan makkelijk bijvullen in de hutten onder de weg (water is perfect drinkbaar, en heeeel lekker)
  • kookgerei: wij hadden bestek mee, kommen en een pannetje (bekers en dergelijke niet, hebben we creatief geknutseld tot verbazing van onze medestappers) in de zomer kan je in elke hut lekker koken op een gasvuurtje.
  • FOTOTOESTEL met batterijen (hier zat bij ons het probleem)
  • mss raar, maar een boekje of iets anders van amusement, lichtgewicht. (namelijk, je hebt best wat tijd over in de hutten, en dan is dat echt welkom. De rangers doen hun best je te animeren met kleine side trips, maar dat is beperkt)
  • mss een microfiber handdoek.
  • Zonnecreme en antisandflie. (bij ons waren ze net op vakantie - de zon scheen, maar het kan daar naar horen zeggen krioelen) en zonnecreme is handig, want ik was een kreeft…
  • toiletspullen. (tandenborstel,…)

Ik ben zeker nog spullen vergeten, het is ook al even geleden.

Maar reken op 4 dagen gietende regen. reken er op dat met pech je bergbottines echt kapot zijn. (om die reden hangen er op het einde verschillende paren bottines aan het eindbord van de track) kleren: kies fleece en sneldrogende stoffen. Je kan elke avond in de hut je kleren wel wat drogen. Maar je schoenen krijg je natuurlijk niet droog. in de hutten is er echt veel voorzien. (ze zijn echt sjiek voor een berghut)
En de toch op zich valt mee (wij waren niet zo geoefend, en wij zijn er probleemloos geraakt) maar je bent wel moe achter de vier dagen. Onthoudt gewoon op elk moment, dat het eindpunt (en alle tussenpunten) meer dan de moeite waard is.

Veel stapgenot!

Wij zijn net terug uit NZ en hebben van 20-23 nov. de Milford Track gelopen. Een geweldige ervaring. Wat ik nog weinig gelezen had, maar toch wel had willen weten, is dat de Milford Track niet alleen nat is door de regen maar ook door de vele plassen waar je doorheen moet!
Door de regenval en de smeltende sneeuw moesten we de tweede dag door plassen waden tot je knieen. Dat betekent hele natte schoenen en sokken die de volgende dag echt niet droog zijn. Gelukkig had ik genoeg sokken bij me, maar mijn schoenen bleven tot dag vier nat. Het is dus best een idee om van die teva sandalen o.i.d. mee te nemen zodat je comfortabel kunt lopen en je droge berg/wandelschoenen kunt bewaren voor de derde en vierde dag.
Overigens is het wel heel leuk om door die plassen te waden. Wij dachten natuurlijk een bijzonder natte wandeling gemaakt te hebben maar de ranger van de hut vond dat we geluk hadden omdat we ‘slechts’ tot onze knieen hoefden. Het schijnt voor te komen tot boven je middel!

Verder is het handig om voldoende plastic zakken mee te nemen zodat je spullen droog blijven. Je kunt ze kopen bij het DOC maar een vuilniszak uit de supermarkt volstaat ook. Vergeet ook je regencover voor je rugzak niet. En niet teveel kilo’s meenemen, daar krijg je spijt van. Gewoon vier dagen hetzelfde dragen.

Hoi, ik heb ook een vraag over de Milford Track. Ik ga alleen door Nieuw Zeeland reizen en wil ook de track lopen, maar liever niet in mijn eentje. Dus ik dacht, ik ga er gewoon naarto en vind onderweg vast wel mensen die met me mee willen. Maar dat was voor ik wist dat je maanden van te voren moet reserveren! Ik heb geen zin om voor meer mensen te reserveren, zonder dat ik weet wie er met me meegaan en of ik uberhaupt medelopers kan vinden. Dus stel, ik reserveer gewoon voor mezelf, zal ik dan bij het begin van de track of onderweg of in de eerste hut denk je mensen treffen waar ik samen mee verder kan lopen? Ik hoop dat dit geen domme vraag is, zo voelt het een beetje, hihi, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met backpacken en het lopen van zo’n track, dus ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Groetjes Marije

Hey,

De Milford Track is een tocht die je enkel (in de zomer) in 1 richting kan lopen, en enkel met reservatie.
Per dag mogen er slechts een 40-tal mensen starten op de track. Je start dus sowieso samen met al die mensen, en zal dus ook met die mensen in de hutten verblijven.
Het hangt er dus een beetje vanaf of je zelf snel contact legt met andere mensen, en natuurlijk ook van de groep. Maar echt alleen loop je de track dus nooit. (tenzij je wat later of vroeger vertrekt dan de meeste van de groep)

Veel succes !