Hallo, sinds 2010 heb ik mijn droom en wens om naar Spanje te emigreren opgepakt. In mijn jeugd heb ik in Torremolinos gewoond en blijkbaar ligt daar mijn roots.
Door een verandering in de situatie prive ben ik mijn plannen gaan aanpassen en nu aan het onderzoeken hoe er mogelijkheden zijn.
De economie in recessie geeft ook extra mogelijkheden en zie ik zeker niet negatief.
De huizenmarkt is enorm en zeer betaalbaar. Het inschakelen van een goede betrouwbare makelaar is een must in de Spaanse regelwetgeving. Bijvoorbeeld via Nicla Sasa een perfecte begeleiding in de aankoop en leerzame filmpjes.
De ervaringen die ik inmiddels heb opgedaan door vaker verblijven in spanje, op een casa en B&B passen, klussen en luisteren naar ervaringen maken mijn rijker en geven een beter beeld.
Het valt mij op dat er regelmatig niet optimaal gebruik wordt gemaakt om door middel van de mogelijkheden op internet de verhuur optimaal te benutten. Het verzorgen van een oppas op een huis vraagt duidelijkheid en afspraken.
Spanje meemaken in de winter, ondanks het prachtige weer is er in de avond en nacht kou. Men kiest ervoor om in de koude te leven om kosten te besparen. Het aanschaffen van een pelletkachel met hetelucht en/of cv verwarming maakt het leven in deze maanden een stuk comfortabeler en geeft de mogelijkheid om ook in deze maanden meer verhuur en gasten te ontvangen.
Kortom, nog veel te leren, onderzoeken en sparen voor een toekomst samen in Spanje.
De volgende stappen zijn Spaans leren, zonder de taal te beheersen is er geen stap naar Spanje mogelijk. En sparen voor een leef en investering.