Mijn 'zelfgemaakte' planning India noord+zuid

Hoihoiiii,

Hieronder is mijn planning voor juli/augustus 2010 india:wereld:.
We willen geen groepsreis en bij de individuele reizen sloot het niet helemaal aan op onze wensen.

Ik ben nog nooit naar India geweest, dus alle feedback, tips en commentaren op onderstaande reisplanning is WELKOM!!!

PS: ik zoek ook zelf welke hotels(hier moet ik nog verder mee aan de slag) hoteltips zijn dus ook welkommm!!

Hartelijk dank!!

18 juli aankomst Delhi, transfer Hotel Grand Peepal, Karol Bagh (4 nachten):zon02:
19 juli Wandelen Delhi
20 juli Wandelen Delhi
21 juli Wandelen Delhi
22 juli ochtend vertrek naar Agra met airco auto, bezoek Taj Mahal en richting Bharatpur, Hotel Sunbird
23 juli ochtend eventueel Vogelsafari. Doorrijden naar Jaipur, overnachting Hotel Om Tower (4 nachten)
24 juli Jaipur
25 juli Jaipur
26 juli Jaipur
27 juli Binnenlandse vlucht naar Srinagar/Shimla
28 juli Shimla
29 juli Shimla
30 juli Shimla
31 juli ochtend binnenlandse vlucht Mumbai
1 augustus Mumbai
2 augustus Mumbai
3 augustus Mumbai
4 augustus Binnenlandse vlucht Goa
5 augustus Goa
6 augustus Goa
7 augustus Trein Goa-Kerala
8 augustus Kerala :vak02:
9 augustus Kerala
10 augustus Kerala
11 augustus Kerala
12 augustus Kerala, avond binnenlandse vlucht Delhi
13 augustus Delhi
15 augustus Delhi (Independance Day)
16 augustus Delhi
17 augustus Terug Amsterdam>>>

(zit nog een beetje in de twijfel over Goa…)

Leuk! Wat ik wel meteen moet zeggen is dat juli/augustus niet de meest ideale maanden zijn voor een bezoek aan India.

Persoonlijk vond ik Delhi een ramp, ik wilde er weer heeeel snel weg!
Dat kan komen omdat we echt in een verschrikkelijke buurt zaten…
Toch blijkt het een ongelooflijk drukke, vieze stad. Vooral in de zomermaanden is het ondraaglijk heet en benauwd…

Ik mis een beetje de provincie Rajasthan in je planning, ik zie alleen Jaipur. Dit gebied staat bekend om echt prachtige paleizen en het echte oosterse sprookjes gevoel!
Zoek op google maar eens bij afbeeldingen op de volgende plaatsen:

Jaisalmer
Jodhpur
Udaipur

Stuk voor stuk prachtige plaatsen!

Goa is inderdaad een erg lekkere, ontspannen plek na al die drukte.
Kerala is ook heerlijk. In juli is het wel Monsoon-tijd, veel regen dus!

India is een prachtig, maar enorm land met grote verschillen. Ik kan me goed voorstellen dat het erg moeilijk is een planning te maken die helemaal ‘perfect’ is. Maar probeer, vooral de zomermaanden, de steden gewoon te vermijden!

He dank je voor je reactie.
Het is inderdaad niet echt een prettige reisperiode, maar ivm vakanties kunnen we niet anders (we willen niet korter dan 4 weken!!)

En wat betreft Jaipur; een dagje de stad een beetje verkennen.
En de overige dagen misschien een excursie naar Udaipur. Ik heb dit niet vast willen zetten, omdat we vw de hitte het misschien rustig aan willen doen en ons beperken tot omgeving Jaipur (er is genoeg te doen in Jaipur en omgeving!) ipv weer een lange afstand leggen.
Maar bedankt voor je advies!

Is er nog iemand met hotel-tips?

Hoi Chaara, normaal gesproken gaan wij in de winter naar India maar afgelopen zomer was de eerste uitzondering en volgend jaar gaan wij weer in de zomet. Het is erg warm en vochtig maar in Ladakh was het heerlijk, natuurlijk niet vergelijkbaar met de rest van India. Naar verhouding blijf je erg lang in Delhi (bijna 1 week), daar is genoeg te zien maar ik zou toch een aantal dagen korter gaan. Wij blijven één dag met een overnachting om vervolgens verder te reizen en op de terugreis ook één overnachting en de laatste inkopen zoals de kruiden op de spicemarket. Rajasthan en Shekawati zijn mooie gebieden om te bezoeken. Word het Srinagar of Shimla? Wat mooi is aan jouw planning is een rustige manier van reizen, overal een aantal dagen en dan weer verder. Succes met de voorbereidingen>
Groetjes San

Hoi Sanrob,

Ik heb de planning inderdaa wat aangepast. Delhi zal wat korter worden, Goa wordt geschrapt en we gaan voor Shimla ipv Srinagar.

Is er nog iemand met tips over Kerala? Ik hoor iedereen over houseboats. Kan je die ook voor een dagdeel huren? We willen er namelijk niet op overnachten…

Groetjes, Chaara

In zo’n kort schema vraag ik me af waarom je die dagen in jaipur hebt gepland. Ik zie niet in wat dat zou toevoegen aan de rest van je reis. De bezienswaardigheden daar heb je in 1 dag gezien en als je ze niet zou zien op je eerste reis heb je ook niet echt iets essentieels gemist.
Taj Mahal snap ik, Bharatpur ook als vogelliefhebber, maar persoonlijk zou ik dan direct richting Shimla gaan.

Hallo,
Wij zijn Belgen en hebben een reisbureau in Bangalore.
Wat je huisboot betreft, zou het spijtig zijn moest je de nacht er niet op doorbrengen. Best boek je een airo-huisboot. Indien je hierover twijfels hebt kan je ons altijd contacteren. Ook voor hotels en homestay’s hebben wij leuke contacten in Kerala.

Hoe verplaatsen jullie je door Zuid-India (bus-trein-wagen?)

Laat maar iets weten indien je vragen of hulp nodig hebt.

Groeten
Kim en Laksmi
www.2india.eu

Ik ben net terug van India. De Taj Mahal is prachtig, maar indien je hem kunt bekijken ofwel ofwel bij zonsopgang ofwel bij zonsondergang heeft hij nog een extra dimensie. Ik denk ook dat 3 dagen Delhi van het goede teveel is. Ook voor Jaipur heb je geen 3 dagen nodig.
Er zijn echter nog heel wat mooie plaatsjes waar je naartoe kunt in Rasjastan ( Faitepur Sikri,
Sikandra, Jodpur, Udaipur,Puskar)