hallo,
ik ben namelijk bezig met het uitwerken van mijn 4 weken durende trip in cuba. ik zit met een knelpunt hoe ik mijn reis zou starten ivm met het Carnaval in Santiago.
we gaan in juli vertrekken en starten met 3 dagen Havana. maar dan komt mijn probleem nl:
1 - zouden we een binnenlandse vlucht nemen naar Santiago ivm het carnaval die dan bezig is of is dit minder de moeite, de vlucht is dan ook al om 5.30 in de morgen. dan zouden we 2 dagen santiago doen en dan starten met onze rondreis naar baracoa met een huurwagen en zo de hele lus terug naar Havana.
2 - starten met 3 dagen havana en dan met de huurwagen naar Vinalles dan een overnachting op Cayo levisa en zo verder naar cienfuegos … maar dan Santiago misschien schrappen omdat er dan toch geen carnaval meer is en dan in vanuit Baracoa een terugvlucht te nemen naar Havana?
3 - zelfde route als nr2 maar dan wel met santiago en baracoa en terugvlucht vanuit Holgiun naar Havana?
4 - zonder binnenlandse vlucht en dus starten met 3 dagen Havana dan west cuba en zo naar het oosten tot in Baracoa en dan via Santiago - cayo Coco - … terug naar Havana? (dus geen binnenlandse vlucht nodig maar dan ook geen carnaval)
1 - Schiphol - Havana
2 - Havana
3 - Havana
4 - Havana - Vinalles start huurwagen
5 - Vinalles
6 - Vinalles - Cayo Levisa - Vinalles
7 - Vinalles - Cayo larga (varkensbaai) de moeite of naar cienfuegos?
8 - cayo larga - cienfuegos
9 - cienfuegos
10 - cienfuegos - trinidad
11 - trinidad
12 - trinidad
13 - trinidad - camaguey
14 - camaguey
15 - camaguey - santiago de cuba
16 - santiago de cuba
17 - santiago de cuba - baracoa
18 - baracoa
19 - baracoa
20 - baracoa - guardalavaca
21 - guardalavaca
22 - guardalavacia
23 - guardalavaca - cayo coco lange rit
24 - cayo coco
25 - cayo coco
26 - cayo coco - varadero lange rit
27 - varadero
28 - varadero - in laate middag havana - vlucht
29 - Schiphol
alle tips zijn zeker welkom, ook had ik misschien liever 1 dag langer in varadero gebleven maar dan moet ik iets schrappen, er zijn zeker nog mogelijkheden.
ook zitten er 2 lange routes in naar cayo coco en varadero
**
Route 2 met terugvlucht uit Santiago de Cuba**:
dit is dus met terugvlucht en kan je ook varadero op het einde plaatsen maar dan moet je met bus /taxi van havana heen en terug !!!
Misschien is dit wel beter???
Route 3 : met binnenlandse vlucht naar Santiago de cuba en carnaval
1 - Schiphol - Havana
2 - Havana
3 - Havana
4 - Havana - vlucht santiago de cuba
5 - santiago de cuba
6 - santiago de cuba - baracoa
7 - baracoa
dit is zelfde route als nr 2 maar dan met eerst de vlucht naar Santiago op 21 juli voor het carnaval maar dan is het pas begonnen waarschijnlijk???
dus is enkel deze route bedacht ivm het carnaval.
weet er iemand welke keuze te nemen want ik zit echt vast, verder had ik ook gedacht voor 1 overnachting op cayo levisa maar dit heb ik al geschrapt of is dit toch een aanrader?
alle tips zijn welkom want neem ik een route met binnenlandse vlucht moet deze dringend geboekt woerden