Mijn Plan

Hoi,

Ik ben Ramon en ben 18 jaar zit in 6vwo.

Mijn plan is om in september 2011 te vertrekken richting Australië voor 10 maanden om in Juli 2012 weer terug te gaan.

Ik ben van plan om 5 maanden te werken en 5 maanden te reizen.

Ik wil graag beginnen in Melbourne om dan naar Sydney te gaan/blijven in 10 dagen. Van Sydney vliegen naar Nieuw Zeeland om daar 50 dagen te blijven. Dan wil ik terugvliegen naar Perth om langs de westkust richting Derby te reizen. Hier wil ik zo’n 200 dagen over doen. Hiervan wil ik 150 dagen werken. Dan van Derby naar Cairns vliegen en in 40 dagen langs de oostkust terug naar Sydney te reizen en weer richting huis.

Ik ga uit van een budget van 5000 euro waar ik nog hard voor moet gaan werken. De vliegtickets kosten met een ruime schatting ongeveer 1500 euro waardoor ik 3500 euro over hou. Door het werken wil ik ongeveer 4000 euro extra gaan verdienen in die 150 dagen.

Totaal budget is dan 7500 euro.

Mijn vraag is of dat haalbaar is, of misschien wel helemaal niet. OF ik beter een andere route kan kiezen en of ik met dat werken wel zoveel verdien.

Alvast bedankt,

Ramon

Ramon ik zet dit bericht in Reiscafé, misschien dat er dan reacties opkomen.

Ik zou ook eens navraag doen bij organisaties als activity international en dergelijke, die kunnen je waarschijnlijk wel aardig vertellen wat er te verdienen valt. Dan kun je een betere schatting maken van wat je er met werken kunt verdienen.

Wat betreft je berekening qua tickets, die zijn ruwweg wel aardig. En je 7500 voor die vijf maanden zijn ook niet slecht denk ik, behoudens dat je reist als backpacker (slapen in hostels, vervoer met bus, etc.)
Heb ik meteen mijn gouden tip: eet NIET in hostels (BAH!) maar ga in de steden naar Chinatown, superlekker en waanzinnig goekdoop

1 like

Hoi Ramon,
ik ben marleen, ook 18 en ook vwo 6
ben ook van plan om tussen sept. 2011 en juni 2012 door Australie te reizen. Ik heb nu ongeveer al 6000 en ben van plan met 7500 euro op pad te gaan. En wil dan ongeveer 2 à 3 maanden aan het werk. Ik denk dat ik het zelf vrij breed heb en denk dat het met jouw bankrekening ook prima moet lukken. succes met de voorbereiding!

mijn plan is trouwens van Sydney-Brisbane-Cairns dan naar NieuwZeeland en dan met oud en nieuw weer naar Sydney-melbourne-adelaide dan naar Tasmanië. vanaf daar direct naar Pert-Broome en dan eventueel nog Darwin en Alice Springs :slight_smile:

He RamonV,
September 10 dagen Sydney, dan naar Nieuw Zeeland 50 dagen…
Kwa seizoen is het beter om in December, Januari of Februari naar Nieuw Zeeland te gaan.
Dan is het daar volop zomer. Maar goed dat is aan jezelf.
Voorderest, ziet er goed uit! Ik ga er komend jaar ook heen! :stuck_out_tongue: