Ik ben Motassim, 20 jaar en een bachelor student aan de VU in Amsterdam. Ik ben Marokkaans van afkomst, maar ben geboren en getogen in Amsterdam (Jammer genoeg geen Amsterdams accent :teeth:).
Sinds mijn vroege jeugd al gek op avontuur en daarom wil ik zoveel (en zo ver) mogelijk reizen. Hou daarnaast ook van lekker relaxen op het strand. Ben een paar jaar terug verliefd geworden op thailand/indonesie en omstreken na leuke verhalen gehoord te hebben. Jammer genoeg is er niemand in mijn directe omgeving die zo een reis wilt en kan maken. Daarom hoop ik hier een reisgenoot te vinden, zodat ik niet helemaal verdwaald raak in het verre oosten :chin:
Ik ben trouwens van plan om pas eind volgend jaar te reizen, dus ik zal de forum voor nu in de gaten houden. Prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst.
In Zuidoost Azië kom je makkelijk heel veel andere reizigers tegen met wie je eventueel stukjes of langer samen kunt opreizen.
Dus wees niet bang om gewoon in je eentje te gaan, zoals vele anderen (en ik ook) regelmatig doen. Dan ben je ultiem flexibel en heb je alle vrijheid en kun je op een relaxte manier zien met wie het klikt. Dan zit je aan niemand vast (wat wel meer zo kan voelen met een reisgenoot met wie je al vanuit Nederland samen reist). En kan je altijd makkelijk weer je eigen weg gaan als het genoeg is geweest.
Veel succes met sparen en veel plezier met de voorbereidingen. Misschien vind je nog wat handige tips in mijn lijst met gratis reistips (zie handtekening), en op sites zoals www.backpackgek.nl.
Hoi Motassim,welkom op wereldwijzer !
Nou Thailand,zelf kom ik al meer dan 32 jaar in dit prachtig land.
Vooral het noorden van Chiangmai heb ik mijn hart aan verloren,ik ben vroeger in de meest bekende tempel van Chiangmai namelijk de Wat Doi Suthep getrouwd geweest.
Ik weet niet ofdat je al het Doi Inthanon gebergte alsook de mooie watervallen waaronder de Nam Tok Mae Klang bezocht hebt,Motassim?
Het is een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot novemberAls je op doorreis bent naar bekende plaatsen als Mai Sariang en Mae Hong Son, is het raadzaam (en vereist in het regenseizoen!) om een 4-WD te huren. Ga je per openbaar vervoer, dan zou je het als dagtrip vanuit Chiang Mai kunnen doen (te boeken bij een van de vele kleine kantoortjes in het centrum van Chiang Mai), of je kunt overnachten in bungalows in het park (reserveren is vooraf niet nodig). Vanuit Chiang Mai gaan bussen, waarvan de meesten via Chom Thong gaan, maar sommigen ook rechtstreeks naar de waterval Nam Tok Mea Klang. Vanuit daar gaan elk uur minibussen naar de berg. Wil je de volgende dag doorreizen? Ga dan naar Chom Thong en via het plaatsje Hot per bus naar Mai Sariang en/of Mae Hong Son.
In iedergeval Motassim kan je met alle vragen terecht in het Thailandforum hier op wereldwijzer!
Nog prettige eindejaarsdagen / Suksan Wan Christmas lae Sawadee Pee Mai
groet,georgessiam.
Dankjewel voor de reactie Cecilia. Ik ben altijd een klein beetje bang geweest dat ik geen mensen tegen zou komen met wie ik eventueel verder zou kunnen reizen, waardoor ik nog niet zo een reis heb beleefd. Maar na deze site te hebben ontdekt, ben ik al heel wat optimistischer.
Als je slaapt in een hostel, kom je zeker andere toeristen tegen, maar ook in hotels die een gezamenlijke ruimte hebben (bv. een cafe), en die zijn er ook veel.
En op georganiseerde tourtjes kom je ook heel makkelijk andere reizigers tegen, bijvoorbeeld een tripje naar watervallen, een snorkeltour, een wandeling in de jungle met gids, etc etc.
Maar het is natuurlijk ook onwijs leuk om met de mensen te kletsen van het land dat je bezoekt, bijvoorbeeld de marktkooplui, de ober in een restaurant, etc.
Gewoon zelf een open instelling hebben. In je eentje trek je makkelijker mensen aan dan wanneer je al met een reisgenoot reist. Mensen stappen makkelijker af op iemand die alleen is, dan op twee mensen die al samen zijn. En bijvoorbeeld in de bus zit je vanzelf naast een vreemde! Wat al vrijwel vanzelf leidt tot een leuk praatje. Dat voordeel heb je niet als je met zijn tweeën reist.
Dus laat je absoluut niet tegenhouden! (Je zegt toch dat je avontuurlijk bent?? ;))
Ik heb er veel leuke vriendschappen aan overgehouden, die nu met Facebook makkelijker te onderhouden zijn dan ooit. Sommige mensen uit bijvoorbeeld Zweden en Spanje heb ik al diverse keren extra gezien na mijn reizen waarop ik ze ontmoet heb.
Bedankt voor je reactie Georgessiam, ik zal zeker een kijkje nemen op het Thailand Forum. Bedankt voor de info en de video’s, het landschap daar is echt prachtig.
Dat is heel erg leuk om te horen. En je hebt zeer zeker gelijk, dus ik laat het maar lekker op me afkomen en proberen zoveel mogelijk ervan te maken. Bedankt voor de tips.