In April 2006 heb ik 3 weken alleen door Japan gereisd en het was een geweldige reis in een geweldig land.
Hier kun je mijn foto’s zien http://s71.photobucket.com/albums/i132/vierelfjes/
In April 2006 heb ik 3 weken alleen door Japan gereisd en het was een geweldige reis in een geweldig land.
Hier kun je mijn foto’s zien http://s71.photobucket.com/albums/i132/vierelfjes/
Jouw foto’s maken mij nieuwsgierig naar Japan. Ik ben zelf van plan om over een tijdje door Azie (China, Laos, Thailand) te reizen maar ik denk dat Japan nu ook op de planning staat!
Heb je nog aanraders? Plekken die je gezien moet hebben?
En hoe gaat het eigenlijk allemaal in zijn werk? Ik ben eigenlijk nog een groentje hierin en weet dus niet hoe alles in zijn werk gaat met hostels ed.
Of misschien heb je een aantal nuttige internetsites die mij verder kunnen helpen.
Groeten,
NielsB
Niels ik heb je een email gestuurd met informatie
Hoi ‘Elfje’
Sinds ik afgelopen vrijdag Memoires of a Geisha heb gezien ben ik erg nieuwsgierig geworden naar Japan. Ik had al eerder van een collega die er geweest is gehoord dat het geweldig is, maar ik kon me er nog niet veel bij voorstellen. Nu wel, zeker na het zien van jouw foto’s. Geweldig!
Kun je me meer vertellen over hoe het (alleen als vrouw) zelfstandig reizen in Japan gaat? Spreken ze bijvoorbeeld redelijk engels of is het handen en voeten taal? En hoe is het openbaar vervoer e.d. geregeld? Hoeveel geld was je kwijt? Volgens mij is Japan best een duur land of viel dat wel mee? Hoe dan ook: heel veel vragen en ik hoop dat jij me antwoorden kunt geven, want ik heb op internet nog niet heel veel kunnen vinden (ben ook nog niet zo lang aan het zoeken, maar persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk altijd het meest interessant!).
Groetjes
Kirsten
Ey Elfje!
Las net je berichtje en de reactie van Kirsten erop en ik moet zeggen, ik krijg meteen zin om ook naar Japan te gaan. Loop al langer met dat idee, maar zit een beetje met dezelfde vragen als Kirsten. Dus bij deze, zou je me misschien ook antwoord kunnen gevne op die vragen? Je ervaring, hoe het is in je eentje als vrouw, hoe ver je met je engels komt, wat de plekken zijn die je echt gezien moet hebben, kom je makkelijk in contact met anderen, is het een duur land? Alvast bedankt, misschien staan mijn foto’s hier binnenkort
Japan is een superveilig land, dus reizen als vrouw alleen is geen enkel probleem. Ook bv rondlopen na middernacht is ook geen enkel probleem in Tokyo niet en nergens niet. Je voelt je er gewoon nergens onveilig, overdag niet en savonds, snachts niet.
Japanners zijn ook supervriendelijk en superbeleefd.
Alleen het pinnen is een probleem, dit heb ik opgelost door gewoon alles gelijk om te wisselen (en dus met heel veel cash rond te lopen) maar dit gaat prima, geen enkel probleem.
Japanners zelf lopen bv midden in een drukke winkelstraat of metro gewoon met hun tas open zodat je gewoon de portemonne ziet zitten, je verbaast je er over maar zo gaat het daar. En als men een portemonne verliest wordt het altijd keurig naar een politiehokje Koban gebracht.
Het openbaar vervoer is er prima geregeld, het is nu eenmaal een supermodern land. Als je wilt rondreizen in Japan is een JR Railpass (kan je alleen in het buitenland kopen voor dat je naar Japan gaat) aanschaffen aan te raden, hiermee kan je alle shinkansens gebruiken om supersnel van de ene kant naar de andere kant vh land te gaan en zelfs de Yamanote circle line in Tokyo.
Japan is niet zo duur als wordt gedacht of beweerd, integendeel het is goedkoper als in Nederland. Dus voor een dagje Amsterdam ben je meer kwijt als een dagje Tokyo !! Uit eten is al helemaal niet duur, gemiddeld betaal je EUR 7,50 tot EUR 10 voor een flinke lunch of diner, en als je ziet wat je daar voor krijgt !! Accomodaties had ik van EUR 15 tot EUR 45. Gemiddeld dus EUR 30 per nacht. Maar die accomodaties zijn supergoed omdat Japanners superschoon zijn.
Er zijn maar weinig Japanners die Engels kunnen spreken, maar degenen die het kunnen zullen je gelijk aanspreken omdat ze het leuk vinden om Engels te oefenen, ik werd zo ook een keer aangesproken door een leraar die met zijn klas op pad was of ze Engels met mij mochten oefenen, ja daar sta je dan zomaar een uur. Maar superleuk.
Met degenen die geen Engels kunnen (meerderheid) red je je prima met handen en voeten. Verder heb ik gemerkt dat als ze vragen waar je vandaan komt en je zegt “Oranda”(Japans voor Nederland) dat vinden ze helemaal geweldig (ivm met de geschiedenis Japan - Ned. die kennen ze allemaal). Ook degenen die Engels kunnen zullen je allemaal daarover vertellen.
Verder als je alleen naar Japan gaat moet je je heel goed voorbereiden, veel lezen op het internet voor informatie, veel uitprinten, bv als je een hotel hebt geboekt dan heb je zeker een print nodig van de plattegrond hoe er te komen want met een adres redt je het niet.
Ook zijn Japanners supervriendelijk, ookal kunnen ze geen Engels of bijna geen ze helpen je altijd, ze lopen zelfs een heel eind met je mee om iets aan te wijzen waar het is. Of ze gaan het voor je vragen of zelfs bellen met iemand voor info ! Als je maar een paar belangerijke woorden in het Japans leert redt je je prima met dat woord, iets aanwijzen, veel glimlachen en veel buigen !
Als je alleen gaat ben je in ieder geval een flink stuk goedkoper uit dan met een rondreis die in de reisboekjes wordt aangeprezen…Ik ben voor 3 weken inclusief ticket, 21 dagen JR Railpass, alle accomodatie en al me zakgeld net zo duur uitgeweest als wat ze in een reisboekje alleen al vragen als prijs voor de rondreis, excl. toeslagen en je zakgeld !