Mijn eerste Blog vanuit Malawi

(origineel bericht op be-more.nl)

Mijn eerste Blog vanuit Malawi

Dag allemaal,

Hier is ie dan… mijn eerste blog vanuit Malwi. De reis naar Lilongwe is prima verlopen. Geen vertraging en zelf mijn beide koffers zijn aangekomen. We verblijven de eerste dagen in een backpackershotel (met douce, toilet en zelf een zwembad). Het eten is dit eerste weekend ook nog erg luxe voor afrikaanse begrippen. Vanmorgen ontbeten met yoghurt met musli en vers fruit en gisteravond lekker Pizza Hawai in een leuk restaurant. Niks te klagen dus.

Vandaag zijn we met een groep vrijwilligers de stad ingetrokken. Nadat we over een niet zo stevige houten brug de rivier over zijn gestoken kwamen we terecht op een enorme markt waar o.a. fruit, vis en enorm veel kleding te koop is. De kleding op de markt bestaat hier vooral uit onze ‘Europese’ afdankertjes. Leuk om te zien dat daar hier weer de kost mee wordt verdiend.

Zojust zijn we met een fietstaxi hier naar het internetcafe gegaan. Gelukkig ging het aardig de bult af, want de fietsen zijn hier nogal gammel en hebben zeker geen versnelling!

Tot nu toe al genoeg gezien en meegemaakt dus. Morgen reizen we in 5 uur in een bus naar Zomba om van daaruit naar het project te gaan. Dan gaat het echte werk dus beginnen…

Groet Annerie

(origineel bericht op be-more.nl)