Mijn broer en ik...

Manu S woonachtig West-vlaanderen, “de westhoek” in België.
Mijn broer is ervaren wereldreiziger, hij is juist terug uit Madagaskar en volgende lente gaan we samen op reis voor twee maand en half, een vlucht naar Moskou, dan met de trein naar China en na twee maand rondzwerven door China met het vliegtuig terug naar huis. De vliegtuigreizen zijn geboekt en nu zien we uit voor een Express van Moskou naar China. Wij dachten aan de Trans Mongolië express naar Datong. Zijn er mensen die een dergelijke trein genomen hebben en zijn daar tussenstops en welke zijn de moeite en hoelang moet men dan wachten op de volgende aansluiting?

Hoi Manu,welkom op wereldwijzer!
Nou een extra tussenstop in Datong is beslist de moeite waard,op veel plaatsen vind je resten van de muur die Datong vroeger omheinde.
Vanuit Datong kun je naar de Yungang grotten waar boeddhistische beelden zijn uitgehouwen van wel 20 meter hoog.
Indien je nog met vragen zit over deze trans Mongolië express route,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het Chinaforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met de voorpret Manu !
groet,georgessiam.

Je kan bij de TME niet zomaar overal spontaan uitstappen, je moet alles vooraf vastleggen. Dat kan onder andere bij Tiaratour vanuit Nederland.

Ik heb de reis in 2006 in omgekeerde richting gemaakt, en ik ben gestopt in Beijing, Ulan Baatar, Irkuts, Krasnoyarsk en Moskou. Ik heb ruim 1,5 maand over de reis gedaan, maar van die tijd heb ik een groot deel in Mongolië doorgebracht.

De Chinese muur heb ik als dagtrip vanuit Beijing bezocht. Zie www.outofasia.nl voor meer informatie.