(origineel bericht op be-more.nl)
Mijn 2de en laatste maand loopt op zijn einde! ![]()
We zijn nu 6,5 weken verder.
veel is er niet veranderd in die 2.5 weken.
Maar toch wil ik jullie nog eens vlug op de hoogte stellen van de activiteiten hier.
Het financieel is nu volledig overgepakt door Joy en Judith, omdat het totaal niet meer ging. De members werden niet betaald en er ging veel geld gewoon weg waar niemand wist naartoe.
Maar nu komt dat in orde, nu is er terug geld om dingen te doen.
met het geld dat over is hebben we pourrish/Palala kunnen kopen voor de kindjes.
Dit is vooral bedoeld om kinderen die besmet zijn met HIV/AIDS toch nog hun voedingssuplementen binnen te krijgen. Toen er niet veel geld was gaven ze het mee met de kinderen maar buiten het zicht van de anderen maar nu konden we het zelf maken en geven.
Dus maandag begonnen we met de mais, soja, suiker en brandhout te gaan halen.
aangezien we nog altijd geen water hebben in the office, gingen we een beetje verder in de community om een paar emmers water te gaan halen.
toen de soja geroosterd was, liepen we met de mais en de soja naar de maismolen. volgens Jones was dit mannen werk en moest hij niks doen. Maar zo zijn westerse meisje niet en toen lieten we hem zelf de mais dragen, jammer… ![]()
Toen alles gemalen was, maakten we de pap. het stond verschrikkelijk maarja, het is voedzaam… ![]()
normaal zitten we maar met een 30tal kinderen in de kidscorner, nu telden we er op een moment 75. en dit bleef maar groeien, we telden het alleen niet meer.
het deed snel de ronde dat er eten beschikbaar was bij hope for life.
dus kwamen zelf volwassen mensen erop af.
voila dit was het verhaal van de maispap.
we hebben ook nog de gewonen dingen gedaan, zoals badkamers bouwen en home based care en de gewone kids corner.
volgende week mijn laatste week. ![]()
Daar doen we nog groepstherapy, terug maispap maken en de kidscorner.
en dan alles klaar maken om terug naar Belgie te keren.
Dikke zoen en tot de volgende
tapita
het volgende berichtje zal waarschijnlijk al vanuit Belgie zijn…