Mijd jij oorlogsgebieden wanneer je op vakantie gaat?

In Afrika zijn veel landen in oorlog. Zo heb je Congo waar een (burger-)oorlog woedt. Mijd jij dit soort landen? Of ga je er toch heen, misschien wel om slachtoffers te helpen?

Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!

Ik heb volontary werk gedaan in Zimbabwe voor twee hotelgroepen n.l. Rainbow en Zimsun in de tijd dat Zimbabwe enorm vooruit ging, de tijd dat Mandele de leider van Zuid Afrika werd. Op dit moment heb ik nog steeds contakten met diverse personen in Zimbabwe en wacht op het moment dat er aan mij gevraagd wordt om mee te helpen de hotelindustrie weer op te bouwen. Het getij schijnt langzaam te keren.

kom net uit rwanda en oeganda. Congo niet gedaan ivm de situatie.

Ga 1 augustus naar Nairobi, voornaamste doel 5 projekten bezoeken welke wij met de stichting Duara ondersteunen. In Nairobi ga ik een school openen, opgezet door Duara, voor 200 kids, voornamelijk aids wezen uit de sloppenwijken. Voor meer informatie ga naar de webside Duara, waar je uitgebreid wordt ingeinformeerd.
Groet, Bill

Ik ben in Burundi geweest, net geen oorlogsland meer, maar wel lijkend daarop. Overal staan militaire checkpoints, en rijden VN auto’s. Ik vond het wel doenbaar, maar niet erg prettig soms. Ik heb wel constant contact gehad met het Nederlandse consulaat, en lokaal heel goed rondgevraagd.
Wat ik achteraf onderschat heb is hoeveel moeilijk er het is als je een taal niet goed spreekt van een land. Burundi is franstalig, weinig mensen spreken engels. Ik kan een beetje Frans, maar niet goed genoeg. Als er een noodgeval ontstaat is dat moeilijk…

Overigens denk ik dat je echte oorlogslanden altijd moet overslaan… Twee Franse jongens net voor mij in hetzelfde hostel in Zambia waren als ik, zijn later midden in Congo doodgeschoten. Landen als Congo, Somalie, Centraal Afrikaanse republiek, Liberia zijn echte no-go zones als je niet heel erg goed weet wat je doet, en daar geen contacten hebt.

Nou ik was niet op vakantie maar vrijwilligerswerk 10 maanden maar natuurlijk zou ik oorlogsgebieden vermijden alleen in mijn geval kon dat niet. Het was of naar Tsjaad of terug naar NL (mijn visum in Kameroen werd niet verlengt). Ik heb gekozen om naar Tsjaad te gaan om zo een visum weer voor Kameroen te regelen. In februari 2008 was daar een oorlog van 5 dagen waar heel veel slachtoffers zijn gevallen en mensen gevlucht zijn. Ik ging er in mei heen en je zag de resten nog van huizen in puin, veel militairen met geweren en ook veel militairen uit Frankrijk en Ierland. Niet echt prettig.

Deze zomer ga ik naar Venezuela en Colombia. Vroeg of laat ga ik die grens over, een gebied volop drugs en FARC. Wellicht ga ik vliegen…

en hoe was het?:wereld:

het was in één woord fantastisch.
zie ook mijn sites en mijn foto’s:
http://www.wereldrondreis.nl/images/venezuelaencolombia2010/

http://sjaak.aroundtheglobe.nl/sterke-verhalen/reisverslag-venezuela-en-colombia.html

ziet er leuk uit man!:slight_smile:

Tsja… Ik probeer het wel te vermijden. Maar we rijden van Nederland naar Kaapstad, dus wie weet komen we het wel tegen, al is het een sporadische uitbraak.

leuk leuk:) in hoelange tijd?

Eigenlijk willen we heen en terug, we denken redelijk flexibel. We hebben nu een route die (bv. door oorlog) nog alle kanten op kan. In principe gaan we niet langer dan een jaar, vanwege de geldigheid van de meeste documenten die we nodig hebben. En geld speelt natuurlijk ook een rol :wink: Als ik 100.000 Euro op mijn bank had staan, waren we de komende 10 jaar niet terug gekomen :wink:

Ik reis al menigte jaren naar Ghana en Kenia,ben erg verliefd geworden op Africa en op de vrouwen!!