Migracion Playa del Carmen

Nog even ter aanvullig op mijn onderstaande post:

Ik heb nog een vraagje over migracion in Playa del Carmen. Heb ik hier wel of geen uitreksel van het geboorte register en een bewijs van ongehuwd nodig?

Ik lees wederom veel verschillende verhalen…
Begrijp ook dat een dergelijk uitreksel van het geboorte register een speciale variant is die je moet halen in je geboorteplaats?

De koffers zijn gepakt… :biggrin:

Het is afhankelijk per migracion en zelfs per persoon die de papieren ontvangt en controleert, vandaar de verschillende verhalen en wat je wel of niet nodig hebt.
Betreft geboorteregister is het inderdaad een variant met verschillende vertalingen. Deze moet je dan bij de rechtbank apostilleren.

Je moet inderdaad een " internationale uitreksel " van je geboorte register hebben en deze is te halen in de gemeente waar je geboren bent en de rechtbank waar je dit document moet apostilleren dient te gebeuren in het zelfde district waar je het geboorte akte haalt dit in verband met de handtekening controle. (zelf gebruik ik dit document het meest denk) gelukkig is het hier niet zo dat je deze maar een half jaar kunt gebruiken zoals in nederland je behoud ook altijd het origineel en levert altijd een kopie in maar voor de zekerheid had ik toendertijd wel 3 laten maken. Je kunt ook een “normale” uitreksel halen maar dan dien je hem te vertalen in het spaans en dus onnodige kosten. Voor de migracion voor het aanvragen van je FM3 of FM2 heb je geen bewijs van ongehuwd nodig wel heb je deze deze nodig hebt voor je huwelijk maar op een internationale uitreksel van het GBA staat ook als het goed is dat je ongehuwd bent (natuurlijk als dat het geval is) :slight_smile: apostilleren (in het district waar je woont) en klaar.
Hier kun je zien waar je je apostille kunt halen : http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/default.htm