Middle Class salris in Cambodja

Ben van plan te gaan wonen in Cambodja en ban al een heel eind maar ik kom niet helemaal uit wat een middle class salaris is in Cambodja en wat de “gewone” man verdient.
Ik zit op 1300000 KHR voor een manager maar ik heb mijn twijfels.
Kan iemand mij wat gegevens geven?
dank Michael

Uitgaande van 4000riel voor US$1, dan is dat $325. Voor Cambodjaanse begrippen geen slecht salaris. Salarissen van serveersters en bewakers liggen rond $80/m. Die huren kamers voor $20 per maand. Vaak gedeel met vrienden of familieleden die ook van buiten de steden komen.
Je hebt daar een eenvoudig apartement voor circa $150/m. Reken op extra voor elektriciteit wanneer je een airco hebt.
Je zult je moeten aanpassen qua levensstandaard.
Gezondheidszorg is iets om aan te denken. Er zijn weinig goede ziekenhuizen. Voor serieuze ingrijpen ben je op Saigon of Bangkok aangewezen.

Ben je al eens in Cambodja geweest? Ik zou eerst een maandje in het land doorbrengen om te kijken of het wel iets voor je is. Extremen zijn de hete periode rond april en de natte eindperiode van het regenseizoen september/oktober. Sowieso is het klimaat iets waar je tegen moet kunnen.
De veiligheid is ook iets om op te letten. Heb je waardevolle spullen, let dan op dat je appartement goed kan worden afgesloten.

Expats die voor buitenlandse bedrijven en NGO’s werken hebben vaak veel hogere salarissen of worden per uur uitbetaald, die kunnen aan de westerse levensstijl vasthouden en in restaurants eten met westerse prijzen. Locals kunnen met veel minder toe.

Johan

Dank je. Ik heb een jaartje of 10 in Azië gewoond dus het klimaat is geen probleem.
Je licht op salarissen en het extra geven van info over gezondheidszorg.
Groet
Michael

Ik ben in Cambodja gaan wonen, omdat ik aan het afkicken ben van drugs. Het werkt goed ook.