Zijn er mensen die ervaring hebben met rondrit yucatan met huurauto?
Jazeker, maar wel een tijd geleden. Het was heel gemakkelijk. Wat wil je precies weten? Groet Dick
In playa del carmen haal ik de auto. Reis naar ria lagartos, valladolid, Merida, daarna naar Bacalar. Nu komt mijn vraag, via welke weg naar Bacalar. Is een hele afstand. En saaie weg? Las dat Uxmal ook interessant is, om te bekijken. Haal ik dit wel voor de avond?
Het is te lang geleden dat ik precies kan aangeven hoe de wegen liepen. Ik had mân eigen TomTom meegenomen en probeerde alleen overdag te reizen. Een keer kwam ik in donker aan en in mijn e-mail naar huis (soort van dagboek) schreef ik dat ik dat niet leuk vond. Uxmal vond ik vele malen leuker dan Chitzen Itza. In Uxmal liepen we met zân tweeĂ«n in Chtzen Itza met honderden. Veel magischer. âDe tempel van de tovenaarâ, alleen de naam al!
Calakmul was helemaal fantastisch. Geen toerist gezien en de brulapen doet je huiveren. Midden in de jungle. En je kon gewoon naar boven de tempels op. Het is al een behoorlijke tijd geleden, wellicht zijn de regels veranderd. De reis was prachtig.
2010 MEXICO - Mexico stad, vliegtuig naar Cancun, met de auto door Yucatan: Valladolid, Chichén Itzå, Uxmal, Mérida, Campeche, (via Ciudad del Carmen) naar Palenque, San Cristóbal de las Casas, Yaxchilan, piråmides van Calakmul, Tulum en terug naar Cancun (januari-februari) (56 jaar geworden in Yaxchilan/Palenque)
Uxmal was zeker de moeite waard. Maar ook Ek Balam, daar zijn nog minder mensen te vinden. Ook kan ik eco lodge Genesis Eco-Oasis in Ek Balam aanraden, echt een paradijsje, die tuin met zwembad en vogels. Ook prachtige cenotes in de omgeving. Rio Lagartos was ook zeer de moeite waard. Gids Angel Navarro weet waar hij over praat!! Enjoy!
(Sorry, ik heb geen info over wegen)
Dank je voor de info
Jazeker in 2020 de korte TUI reis. Was prima te doen. Palenque vonden we een hoogtepunt en zwemmen in een cenote ook. Merida is ook een aanrader. Wees bedacht op de topes (verleersdrempels) , dat klapt erin. Rem wanneer de rest ook remt, en houdt je zeker in de bebouwde kom aan de snelheid. Bij scholen, bushaltes en oversteekplaatsen zitten ze vooral. We hebben op weg naar watervallen ook een roadblock gehad van dorpelingen, maar na âŹ1 en een foto konden we doorrijden. Terugreis was gratis.
Haha na 1 euro en een foto kon je doorrijden??? Dat is wel erg grappig. Een foto van hen met jullie?
Jazeker, mijn man gearmd met de âboevenâ. Koopje iddâŠ
Koop maar eens een foto in de Efteling