Mexico of Thailand?

Dag mensen,

A.s. zomervakantie 2010 gaan wij met 4 jongeren (2 stellen - ca. 23 jaar) op vakantie.

We zitten in een dubio over het land waarvoor we willen kiezen: Mexico of Thailand.

We zijn op zoek naar een leuk gebied waar we de volgende criteria kunnen vinden:

• Heldere witte stranden met een heldere licht blauwe zee.
  • Excursies mogelijkheden.
  • Op loop afstand van uitgaangelegenheden (barretjes waar je gezellig 's avonds een biertje kunt drinken).
  • Prijs max. € 2000 p.p. voor de gehele vakantie.

Zijn er mensen die ons kunnen zeggen waar we het beste heen kunnen gaan Mexico of Thailand en waar in Mexico of Thailand?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr,
Bart

Hoi Bart,

beide landen voldoen aan de eerste drie criteria, mits je de juiste lokatie bezoekt. Qua kosten wint Thailand het van Mexico, maar qua charme is m.i. Mexico de winnaar.

De combinatie strand en bezienswaardigheden is in Playa del Carmen en overige badplaatsen in dit deel van Yucatan ideaal. Thailand heeft ook dergelijke plekken, maar een plek als PdC, die zo strategisch/handig ligt, heb ik nog nergens ter wereld gezien.

Succes!

hahaha grappig, keizen tussen midden-amerika en azie, dat zijn twee compleet andere gebieden.

Misschien moet je gewoon kijken met welke cultuur je de meeste feeling hebt. Het voldoet namelijk allebei aan jullie kriteria.

Dag Robert en JayDee,

Bedankt voor jullie reactie.

Robert zou je kunnen aangeven wat de ‘dergelijke plekken’ zijn in Thailand die aan onze zoekcriteria voldoen?

Jaydee je hebt gelijk de cultuurverschillen zijn inderdaad groot.
Persoonlijk heb ik een voorkeur bij Mexico, maar dit komt omdat ik van Thailand denk dat je constant in prostitutie wijken loopt en het er minder veilig is. Maar dit is slechts een vooroordeel, want ik ben er nog nooit geweest. Dus zou mooi zijn als er mensen kunnen vertellen over hun ervaringen daar.

Groeten,
Bart

heb me in allebei de landen nooit onveilig gevoeld, maar thailand is alles behalve onveilig, denk eigenlijk veiliger dan mexico.

en in thailand zijn een legio aan toeristische strand plaatsen (dat is toch wel wat je zoekt denk ik) bijvoorbeeld phuket of een leuk eilandje voor de kust…

Hallo Bart

ik denk dat in thailand phuket de beste locatie voor jullie zou zijn of mischien ook ko samui en dan met name de plaatsen Lamai of Chaweng en een heel mooi strand op ko samui is choeng mon, bo phut in ko samui zijn wat minder mogenlijkheden voor excursies maar heb je wel het voordeel dat ko phanang dicht bij is en daar heb je de geweldige full moon party’s en kan je per boot hier naartoe en weer terug natuurlijk al zal dat zeker de volgende ochtend pas zijn ook een uitstapje naar kao tao is leuk om te doen een heel relax eiland met mooie duik gelegenheden

in thailand kan je inderdaad in wijken rond lopen waar veel prostitutie is maar er zijn gelukkig ook heel veel (lees veel meer) plaatsen waar je dat niet hebt en het is veilig natuurlijk moet je wel opletten maar dat moet je overal ik ben er vele malen geweest en heb me er nog nooit onveilig gevoeld (in mexico trouwens ook niet)

groet dirk :chin:

Haha nou prostituees heb ik in Mexico ook voorbij zien komen hoor! Het is dan natuurlijk ook een beroep wat overal ter wereld word uitgeoefend! Ik ben zelf 2 keer in playa geweest, en vond het heel leuk! 2de keer in een resort midden in playa, en dat was de leukste ervaring. Ga in maart voor het eerst naar Thailand, dus over Thailand kan ik nog niks zeggen! Maar zoals al eerder gezegd, het zijn twee compleet verschillende culturen! Dus zou me daar ook wat in verdiepen. Voor 2000 kan je trouwens ook een hele leuke vakantie hebben in Playa del Carmen!

Hoi Bart,

Mexico en Thailand, het zullen twee totaal verschillende vakanties worden. Mijn vriend en ik zijn 2 jaar geleden in Thailand geweest, onze eerste backpack vakantie. En het was geweldig!
Wij zijn vanaf Bangkok via Ayuthaya naar Chiang-Mai en Pai geweest, fanatastische mensen en gastvrijheid, hier heerlijk op een scootertje bij de olifanten en rijstvelden langs geweest. Pai is een fantastisch relaxed dorpje waar je 's avonds een lekker biertje kunt doen. Daarna een aantal dagen in Bangkok geweest en vervolgens met een vlucht naar het zuiden waar we het meest heerlijke eiland: Koh Phi Phi, hebben bezocht. Het centrum van Phi Phi heeft ook weer heerlijke restaurantjes, barretjes en cocktailstrand tenten waar je heerlijk kunt vertoeven. Koh Phang-na is ons eindpunt geweest, een eiland waar je de full-moon party bijgewoond moet hebben! party all night long…
Thailand is ons als eerste backpack bestemming ontzettend goed bevallen, de gemakkelijke manier van reizen, alle mensen die werken in het toerisme spreken engels en het is werkelijk spotgoedkoop. De ticket in het seizoen: wij gingen van 29 juni tot en met 23 juli weg. kostte ons 800 euro incl. p.p. Daar hebben we eenzelfde bedrag uitgegeven.

Wat Mexico ons gaat brengen is nog de vraag, wel is duidelijk dat het een totaal andere vakantie zal gaan worden.

Succes met de beslissing!

Ik zou zeggen Playa del Carmen alle 4 de criteria voldoen meer dan dat.
Maar ja ik kan een vooroordeel hebben over Playa. :slight_smile:

“heb me in allebei de landen nooit onveilig gevoeld, maar thailand is alles behalve onveilig, denk eigenlijk veiliger dan mexico”, Dat Thailand veiliger is waar baseer je dat op JeeDay ? Het hangt er maar net aan in welke plaatsen en gebieden je komt en Playa is niet meer maar ook niet minder veilig als elk ander land ditzelfde geldt voor Amsterdam of Thailand.

Groetjes,
Patrick

Hoi

Heb je al een keuze gemaakt of jullie naar Mexico of Thailand gaan?
Ben in beide landen geweest en mijn voorkeur gaat naar Thailand.

Ben benieuwd wat het geworden is bij jullie…