Mexico of Thailand?

Dag mensen,

A.s. zomervakantie 2010 gaan wij met 4 jongeren (2 stellen - ca. 23 jaar) op vakantie.

We zitten in een dubio over het land waarvoor we willen kiezen: Mexico of Thailand.

We zijn op zoek naar een leuk gebied waar we de volgende criteria kunnen vinden:

• Heldere witte stranden met een heldere licht blauwe zee.
  • Excursies mogelijkheden.
  • Op loop afstand van uitgaangelegenheden (barretjes waar je gezellig 's avonds een biertje kunt drinken).
  • Prijs max. € 2000 p.p. voor de gehele vakantie.

Zijn er mensen die ons kunnen zeggen waar we het beste heen kunnen gaan Mexico of Thailand en waar in Mexico of Thailand?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr,
Bart

Hoi Bart,

beide landen voldoen aan de eerste drie criteria, mits je de juiste lokatie bezoekt. Qua kosten wint Thailand het van Mexico, maar qua charme is m.i. Mexico de winnaar.

De combinatie strand en bezienswaardigheden is in Playa del Carmen en overige badplaatsen in dit deel van Yucatan ideaal. Thailand heeft ook dergelijke plekken, maar een plek als PdC, die zo strategisch/handig ligt, heb ik nog nergens ter wereld gezien.

Succes!

Hallo Bart

ik denk dat in thailand phuket de beste locatie voor jullie zou zijn of mischien ook ko samui en dan met name de plaatsen Lamai of Chaweng en een heel mooi strand op ko samui is choeng mon, bo phut in ko samui zijn wat minder mogenlijkheden voor excursies maar heb je wel het voordeel dat ko phanang dicht bij is en daar heb je de geweldige full moon party’s en kan je per boot hier naartoe en weer terug natuurlijk al zal dat zeker de volgende ochtend pas zijn ook een uitstapje naar kao tao is leuk om te doen een heel relax eiland met mooie duik gelegenheden

in thailand kan je inderdaad in wijken rond lopen waar veel prostitutie is maar er zijn gelukkig ook heel veel (lees veel meer) plaatsen waar je dat niet hebt en het is veilig natuurlijk moet je wel opletten maar dat moet je overal ik ben er vele malen geweest en heb me er nog nooit onveilig gevoeld (in mexico trouwens ook niet)

groet dirk :chin:

ps ik heb deze reactie ook al gegeven op het mexico forum

Het zijn alle 2 fantastische landen , ben eerst naar mexico(yucatan)geweest en het jaar daarna naar thailand en dat was de beste volgorde!
De periode november /december is voor al de 2 bestemingen gunstig
zonnig &warm .
Inmiddels kom ik al jaaaren in thailand en heb me nog NOOIT ergens onveilig gevoeld.
en ben steevast van plan om er nog jaaaaaaaaren naar toe te gaan.

1 like

Elk land heeft zijn charmes,zie dikwijls documentairs over Mexico op televisie,een heel mooi land om te bezichtigen,spijtig niet voor mij weg gelegd,ben er nog nooit geweest,dus daar kan ik je niet bij helpen.Over Thailand dat is andere koek,zal het kort houden! Je hebt het noorden met zijn prachtige bergen en watervallen,het Zuiden met idylische eilandjes en stranden.Het Isan country (vlak gedeelte) daar klopt het hart van Thailand.Bangkok een wereldstad met alle mooie tempels,chaya praya river,china town,jatuchak market,parken,grote winkelmalls en entertainmentparken,voor ieder wat wils!Thailand is een goedkoop land om naar toe te trekken,logement en vervoer zal wel minder kosten dan in Mexico!!Tenlaatste de vriendelijkheid van de bevolking straalt van hun gezicht af!gegroet:georgessiam.

Wij zaten ook in twijfel, gekozen voor Thailand! En blij toe! Tot nu toe 0,0 spijt, ja toch wel, ons ticket was een retour en geen enkeltje;)

Over Mexico weet ik eigenlijk niets, zie t weleens op tv, heb het eea gelezen en het lijkt me ook prachtig!

In 2008 ben ik naar Mexico geweest. We zaten in Playa del Carmen. Het was erg mooi; de stranden zijn prima, de zee is blauw, het weer is goed. Er is een soort hotel zone, dat wel een stukje buiten het dorpje ligt, maar met de taxi ben je er echt zo.
Er zijn ook genoeg attracties, zoals tempels, cenotes, jungles etc.
Ik heb me er in ieder geval prima vermaakt.

nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik nog niet in Thailand geweest ben (wel geboekt voor dit jaar :D), dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.