In juli en augustus wil ik samen met en reismaatje een kleine 4 weken gaan backpacken door deze drie landen !! We hebben ontzettend veel zin om die rugzak weer op te mogen doen en lekker te gaan. Heeft iemand leuke ideeën over welke route wij het beste kunnen volgen, leuke hostels, activiteiten, plaatsen die wij zeker niet over mogen slaan? Wij zouden er zeer meer geholpen zijn!
Groetjes,
Marjootje
Beste Marjootje,
Leuk vooruitzicht.
Ik woon zelf in Guatemala, in Quetzaltenango en ik run hier mijn guesthouse Casa Renaissance. Dat ligt in de hooglanden op 2300m. Je kunt voor meer informtie over waar ik woon en werk lezen in mijn post ‘Guatemala een divers land’ wat ik heb geschreven als forum beheerster.
In Belize ken ik alleen Caye Caulker maar dat is zeker de moeite waard. Als je even weg wil en lekker helemaal niets moeten. Het is een klein eilandje zonder auto’s met een relaxte Caribische sfeer.
Om eerlijk te zijn is 4 weken heel kort voor 3 landen. Zeker omdat Mexico is heel groot.
Je route is o.a afhankelijk van waar je heen vliegt en vanaf waar je weer terug vliegt. Heb je al tickets geboekt?
In Guatemala zijn de hoogtepunten Antigua, Lago Atitlan, Quetzaltenango, Semuc Champey en Tikal. Vanuit Tikal zou je naar Belize en dus naar Caye Caulker kunnen reizen. Vanaf daar kun je een watertaxi nemen naar Chetumal in Mexico om zo de Yucatan te bezoeken. In de Yucatan is het zeker de moeite waard om naar Tulum en Playa del Carmen te gaan. Voor de cenotes en de mooie witte stranden en blauwe zee.
Als je deze route zou reizen dan is Quetzaltenango (Xela) wel een beetje uit de route. Als je hier langs wil komen zou je het kunnen combineren met Palenque en San Cristobal de las casas in Mexico.
Het is ook afhankelijk van je interesse voor de vakantie, meer strand of meer Maya cultuur. En je begin en eindpunt van je reis.
Ik hoor graag van je als je nog meer informatie wenst.
Groetjes,
Marieke