Ik dacht dat een dergelijk topic al bestond, maar de zoekfunctie geeft geen resultaat.
Dus kom maar op met die lijstjes…
-Air Asia
-Air Holland
-Alitalia
-Balkan
-China Airlines
-Cathay Pacific
-Easy Jet
-Emirates
-EVA Air
-Jet Air
-KLM
-Malaysia Airlines
-Mann Yadanarpon Airlines
-Martinair
-Peach
-Ryanair
-Transavia
-Yangon Airways
Ik weet niet meer, welke maatschappij in 1959 van Zestienhoven naar Southend vloog . . .
Aeroflot
Corendon
Easyjet
KLM
Lufthansa
Martinair
Scandinavian Airlines
Swiss Airlines
Transavia
TUI fly
Wizz Air
volgende week met airBaltic. ![]()
KLM (favorite)
United Airlines
Delta Airlines
Jet Airways
KLM
martinair
Air asia
Air canada
Air france
Bangkok airways
Cathay pacific
Delta
Dragonair
Easyjet
Eva air
Flybe
Qantas
ryanair
Virgin
en al geboekt
:
Air madagascar
Kenya airways
:biggrin: Mann Yadanarpon Airlines?
Air France
AirAsia
Alitalia
Cathay Pacific
Delta Airlines
DutchBird
EastarJet
Edelweiss
Emirates
Etihad Airways
Garuda
GOL
Jetstar Asia Airways
KLM (+Cityhopper)
Lufthansa
Malaysia Airlines
Silk Air
Singapore Airlines
Spicejet
Swiss
TAM
Tiger Airways
Transavia
United
Vietnam Airlines
Vueling
Wings Air
WizzAir
Lijstje brengt vooral mooie herinneringen terug. Alleen Air France en Alitalia liever nooit meer. Binnenkort Ryanair proberen…
Vorige maand van Mandalay naar Bagan (Myanmar). Enorme herrie met die propellers, maar wel leuk.
Always Late In Takeoff, Always Late In Arrivals :biggrin:
I****n Europa en het Middellandse zeegebied :tal van (meer dan 20) nationale luchtvaartmaatschappijen. Ook Vueling, TUI fly, …
Intercontinentaal :Air Austral, Air Canada, Air France, Air Namibia, American Airlines, Braniff International (eerste Amerika reis, da’s lang geleden), British Airways, Brussels Airlines (en Sabena), Emirates, Etihad, Iberia, Icelandair, KLM, Lan, Lufthansa, South African Airways, Thai Airways, Turkish Airlines, …
Binnenlandse vluchten,
Aerolineas Argentinas, Air Excel, Air India & Indian Airlines, Air Madagascar, Aerogaviota, Air Sénégal, Aeromexico, American Airlines, Avianca, Braniff, Copa, Ethiopian Airlines, La Costeña, Lan Chile, Oman Air, SATA, Uzbekistan Airways, …
Ik vergeet er vast nog enkele !
Wat me vooral is bijgebleven, zijn anekdotes rond binnenlandse vluchten.
Van links naar rechts :
- Boarding : eerst de zetels, dan de passagiers
- Security check in de domestic terminal van de oude luchthaven Don Muang, Bangkok
- Vlucht MD 713 Tulear-Tana met voorzien vertrek om 09.30, maar ruim 12 uur vertraging
Mijn lijstje voor zover ik het me herinner, op volgorde van de eerste vliegervaring:
[ul]
[li]Northwest Airlines[/li][li]Delta Airlines[/li][li]ComAir[/li][li]US Airways[/li][li]British Midland[/li][li]United Airlines[/li][li]KLM Cityhopper[/li][li]China Southern[/li][li]Korean Air[/li][li]Japan Airlines[/li][li]Finnair[/li][li]Emirates[/li][li]American Airlines[/li][li]KLM[/li][li]Air China[/li][li]Air Koryo[/li][li]Cathay Pacific[/li][li]DragonAir[/li][li]Iceland Air[/li][li]Asiana Airlines[/li][li]Lufthansa[/li][li]ANA[/li][li]Scoot[/li][li]Air Austria[/li][li]SkyMark[/li][li]Aeroflot[/li][li]Peach[/li][li]Qatar Airways[/li][li]Malaysia Airlines[/li][li]Air France[/li][/ul]
En nog twee buitenbeentjes: Excel Air (helikopter Tokyo) en Papillon Airways (helikopter Grand Canyon).
Daarnaast ooit nog wel vluchten geboekt bij RyanAir, China Airlines, China Eastern en Air Macau, maar die om diverse redenen moeten annuleren.
KLM
Martinair
Tui
Transavia
Air Holland
Iberia
Singapore Airlines
Vietnam Airlines
Malaysia Airlines
Silk Air
Bangkok Airways
Emirates
Lufthansa
Precision Air
Keurig volgens het boekje? Heb ook een paar vluchten (met opzet) gemist, alleen nooit officieel gemeld bij de airline. Het ging om goedkope vluchten en was nog niet ingecheckt. Dan boeit het volgens mij niet zo. Heb trouwens geen idee hoe dat annuleren/cancelen precies werkt. Zal wel verschillen per maatschappij…
Op die van RyanAir na wel. Gewoon even bellen met de boekingssite in kwestie. De vluchtprijs ben je normaal gesproken kwijt, de luchthavenbelasting kan je wel terug krijgen, en dat is zeker bij internationale vluchten toch ook een substantieel bedrag. Maar helaas kunnen zowel de airline als de boekingssite ook nog annulerings- en administratiekosten rekenen, dus blijft de vraag wat er onder de streep overblijft. In beide gevallen kreeg ik nu toch nog ongeveer 1/3 van de totale vluchtprijs terug, dat is toch beter dan niets. Toch een paar honderd euro…
Bij RyanAir waren de annuleringskosten hoger dan de totale (zeer lage) ticketprijs, dus uiteraard ben ik toen gewoon weggebleven…
Ik heb overigens bij KLM ook weleens gekeken naar meer flexibele tickets, maar dat was toen echt een sigaar uit eigen doos. Dat varieerde van 50% toeslag betalen en dan toch nog forse annuleringskosten voor je kiezen krijgen, tot een meerprijs van 100% om kosteloos te kunnen annuleren. Dus eigenlijk alleen interessant als je op voorhand al weet dat de kans op annuleren zeer groot is.
Malaysia Airlines
Singapore Airlines
KLM
KLM Cityhopper
Lufthansa
Finnair
Bangkok Airways
Nok Air
China Airlines
Biman Air
Eva Air
AirAsia
Thai Airways International
Kan Air
Orient Thai Airlines
Swiss Airlines
Vietnam Airlines
Etihad Airways
EgyptAir
SAS
Cathay Pacific
KLM
Martinair
Air Holland
Lufthansa
Air Berlin
Air France
Iberia
Vueling
British Airways
Air Lingus
SAS
LOT
Czech airlines
Austrian Airlines
Swiss
Tyrolean
Marocco Airlines
Transavia
Malaysia Airlines
Singapore Airlines
Emirates
Jet Airways
Jet Star
Air Asia
Malindo Air
Vietnam Airlines
Quantas
Korean Air
Thai Airways
Philippine Airlines
Cebu Pacific
Continental Airlines
United Airlines
Delta
Kan zijn dat ik er nog wat vergeten ben.
Oh ja:
Easy Jet
Heeft er iemand al met Biman gevlogen?(Bangladesh airlines)Vliegen ze nog altijd met die aftandse vliegtuigen van de jaren stillekes?
Heb er vroeger mee gevlogen van Schiphol/Dakka/Bangkok.
Wat me opviel toen (1986)prijs ticket bedroeg 26500bfr)
Zetels die versleten waren tot op de draad,binnenkant (muren)had een flower power stijl.
Het eten trok op niets:brood met wat euchh gehakt vlees inverwerkt.
Je moest toen voor een koptelefoon 1 dollar betalen.
Op de terugweg moesten we overstappen op een ander toestel van Biman,die driedubbel was overbookt,verschillende mensen waaronder vele Nederlanders stonden op de wachtlijst.
Met andere woorden een echte chaos,computers om in te checken lagen ook plat,ze moesten alles met potlood schrijven.
Indrukken over Dakka Internationale airport,tsja??
1/fan’s werkten(toen)niet,hebben we daar gepuft van de warmte.
2/Met Amerikaanse dollars kon men niet betalen in de bar,wel met Engelse ponden.
3/Ik merkte dat er een onafgewerkte halve brug stond met hele rijen mensen die ons gadesloegen.Ook zag ik iemand het gras naast de tarmac aan het afdoen was met een “zeis”!!
Martinair
KLM
Delta
Singapore airlines
Malaysian airlines
wings air
Ryan air
SLM
Edelweiss
Swiss
Nog enkele andere maar ik ben vergeten welke dat waren…
Volgend jaar komt Singapore Airlines erbij.
SAL
KLM
KQ
EGYPTAIR
Swiss
Ethiopian Airlines
Jetair
Fly540
Jambojet
Etihad
Air Namibia
Pegasus