Met welk doel vertrek jij naar Afrika?

Waarom vertrek jij richting Afrika? Wil je lekker rondreizen of ga je om de cultuur op te snuiven? Of wellicht ga je je familie of vriend(in) opzoeken. Je kunt in de peiling meerdere antwoorden aanvinken.

Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord hieronder toe!

Gevoel…
Afrika heeft mij gepakt!

De mensen zijn arm, maar vrolijk en lief.
De cultuur is adembenemend mooi.
De diversiteit aan activiteiten die er gemaakt kunenn worden.
De natuur.
etc. etc.

Naast het zien van mooie dieren, landschappen en mensen, ga ik er ook heen om te leren. Hoe anders het leven ook kan zijn… minder gehaast… minder individualistisch… En hoe je toch heel positief in het leven kunt staan ook al ben je arm.
Natuurlijk zie ik ook negatieve kanten maar ook die zijn leerzaam, en je kijkt daarna veel genuanceerder naar Nederland en de rest van de wereld.

Van 24-09-09 t/m 23-10-09 ga ik een Fieldguide/wapen cursus volgen. Aansluitend ga ik een week ‘rond’ en bezoek een potentiele werkgever (Kapama Lodge). Maar dan moet ik wel ‘even’ mijn Level 1 in de pocket hebben! En van 1/2 maart t/m 1/2 april 2010 (of langer) kan ik een stage doen in het Madikwe GR (Morukuru Lodge) om mijn logboek te vullen…Aansluitend een 3 weken vakantie. Maar…als ik de evaluatierit behaald heb en ik in Kapama werken mag loopt het natuurlijk allemaal anders…:wink:

Zeer raar dat deze questionnaire niet de optie “omwille van de natuur / om een safari te doen” bevat als mogelijke keuze.

Dus ik heb maar “andere” aangevinkt.

Inderdaad kies ik ook als eerste voor de optie natuur / wildlife, maar eigenlijk is het gewoon het hele Afrika-gevoel… Niet te omschrijven…

Jurjen, klinkt gaaf wat je gaat doen! Ik heb in 2005 stage gelopen in een natuurreservaat in Zuid-Afrika. Daar een gedeeltelijke FGASA-opleiding gedaan, maar helaas was ik er te kort om de hele opleiding te doen en een certificaat te behalen. Heb jij al wildlife ervaring? En je opleiding vanuit Nederland geregeld of connecties daar? Klinkt in ieder geval super allemaal!

Is die Kapama-lodge in / nabij Hoedspruit? Ik zat daar ook in de buurt (Ruimte River Lodge / Thorneybush / Mokwalo Lion Breeding –> maar die is nu weg). De Kapama-rangers kwamen vaak in dezelfde “bushpub” als wij. Supermooie omgeving!

Hoi Juuth. Het is begonnen met een vakantie (zoals bij iedereen denk ik). Het was een fotoworkshop in Kololo waarbij ik een aantal gesprekken heb gehad over ZA in het algemeen en de kansen die je moet pakken. Het daaraanvolgend jaar weer terug (vakantie) en via weer een aantal gesprekken gekomen tot het besluit dat ‘ik het moest gaan doen’. Vanuit hier, op voorspraak van de ranger/manager van Kololo, contact opgenomen met Bushveld Training Adventures van Sakkie van Aswegen. En vervolgens ingeschreven, ticket geregeld etc. Via familie in contact gekomen met Kapama en daar heb ik de 28e okt. een ‘sollicitatiegesprek’. En dan gaat het pas beginnen…Emigreren is voor een getrouwde man van middelbare leeftijd een hele stap. Dus er zal nog héél wat afgeregeld moeten worden. Maar : elke kans die ik krijg om in ZA in de gamefarmbusiness te werken pak ik! Gelukkig kan ik terugvallen op de hulp en steun van diverse kennissen (waar je vaak meer aan hebt dan kennis…) en bekenden. Een hoofdreden is dat het bij mijn huidige werkgever steeds slechter gaat (laat ik nog even in het midden houden welke werkgever maar ‘ze’ zijn regelmatig in het nieuws en dan niet positief).
Ik ging al lang niet meer met plezier naar mijn werk en ‘ze’ willen er niet voor zorgen dat ik wel werk kan gaan doen waar ik weer plezier in heb. Dus dan is de keus snel gemaakt.
Maar nu eerst aftellen tot de 20e…!!!

Gaaf hoor, heel veel plezier!!

Baie dankie! Plesier ga ek hebben. En oh ja, Kapama ligt ten z-w van Hoedspruit.

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

Vakantie vieren op een avontuurlijke manier, back to basic.
Zoveel mogelijk opsnuiven van de natuur, dorpen, mensen, wildlife!
Ga in december 4 weken naar Namibia en Botswana een dag of 4, geweldig vooruitzicht veel zin in!!
Lekker met je eigen auto en tent op pad.
Voor de mensen die ook gaan, veel plezier!