Hallo mensen,
Half augustus gaan wij met het vliegtuig 2 weken naar Italië, plaatsje Lido di Pomposa. :zon02:
Daar vandaan willen wij graag een dagtripje maken naar Venetië met de trein. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt de reis (we gaan namelijk met ons zoontje van 1,5 jr)? Wat zijn de kosten? Is Venetië makkelijk bereikbaar met de trein? Of raden jullie toch aan om met de auto te gaan?
Voor zover ik weet, gaat er een trein vanuit Codigoro (en anders Ferrara of Ravenna) naar Venetie. Codigoro ligt echter 22 km. van Lido di Pomposa. Het makkelijkst is met de auto naar Venetie. Er zijn diverse grote parkeerterreinen rond Venetie, w.o. Fusina (deze is het goedkoopst). Vandaar gaat er met grote regelmaat een vaporetto (lijnboot) naar het San Marco plein. Een klein half uur met de boot(vinden de kinderen ook heel leuk) en je bent er. Zet het auto NIET in de parkeergarage Roma (deze ligt achter het station). Hier betaal je jezelf blauw aan parkeergeld. Ook parkeerterrein Troncehetta ten noorden van Venetie is duurder als Fusina. Via de SS109 (E55) ben je met de auto in ongeveer 3 kwartier op het parkeerterrein Fusina bij Venetie. Deze weg loopt langs lido di Pomposa. Laat je ook niets aansmeren door personen, die zeggen, dat er al een boot klaarligt, je komt dan in een boottaxi en ook deze zijn enorm duur. Gewoon de vaporette (lijnboot) nemen, kost maar een paar euro. Als je iets gaat eten of drinken, ga dan in een van de zijstraatjes in Venetie, veel goedkoper en rustiger als San Marcoplein, Canale Grande etc. Kopje koffie op het San Marcoplein kan je al vlot € 6,-- - € 7,-- kosten (of nog duurder), krijg je wel gratis een strijkorkest met muziek bij. Zijstraten nog geen € 2,–.:zon02::zon02::zon02:
Als je weer terugaat naar Lido di Pomposa, in Venetie gewoon de borden “San Marco” volgen".
Heel veel plezier in Italie en Venetie.:zon02::zon02::vak01::vak01:
Jan Konings
Graag gedaan. Is dit de 1e keer, dat jullie naar Italie gaan!!!
Mijn vrouw en ik komen al meer dan 30 aar in Italie (meestal 1 of 2 keer per jaar). We zijn tot Amalfi en Pompei geweest en bijna alles daarboven.
Nogmaals, heel veel plezier. Als jullie in lido dit Pomposa op een campiong zitten, neem dan muggenspray mee, want er zitten langs de kust van lido di Jesolo tot onder Rimini heel veel muggen.
Gr.
Jan Konings