slim naar Venetie

Hallo allemaal,

We zouden deze zomer graag een dagje of 4-5 naar Venetie gaan in onze rondreis door Italie en zijn op zoek naar goede tips.
Ik heb eigenlijk een heel stel vragen over hoe “slim” naar Venetie te gaan.
We zijn met ons drietjes waarvan 1 kleine man van drie-en-een-half.

Het hoeft niet “hostel”-budget te zijn, maar ik vind nu eenmaal Hollands zonde om geld te verspillen als het niet hoeft.

Min vragen:

• Ik las op dit forum dat je “onder of boven” de stad goedkoop kunt parkeren en de boot de stad in neemt, heeft iemand hier meer informatie over ?
  • Met de trein de stad in lijkt ook me prima, is er een mogelijkheid om een paar haltes eerder op te stappen en daar dus goedkoop te parkeren ?
  • Graag tips/ervaringen over hotel tips in (en rond) de stad… reisgidsen zijn prima, ervaringen zijn beter !
  • Hotels in de stad schijnen erg duur te zijn maar even buiten de stad (op “boot-afstand”) schijnt dit flink te kunnen verschillen, kan iemand een goed hotel, of een goede locatie tippen ?
  • Verdere tips waar wij nog niet aan gedacht hebben zijn uiteraard meer dan welkom.

ALVAST BEDANKT!

Jenny, Roul en Daan

Hallo Jenny, Roul en Daan,

Ik ben vorig jaar met mijn vriendin naar Lido di Jesolo geweest. Dit is een badplaats ten noorden van Venetie die ook zeer geschikt is voor kleine kinderen.
Vanuit Lido kun je met de boot naar Venetie wat op zich natuurlijk al leuk is om te doen.
Het verblijf in Lido di Jesolo was naar onze mening goed te betalen en ook het eten daar hoeft niet duur te zijn. Sowieso is het al snel goedkoper dan in Ventie zelf.
Zeker de moeite waard om je daar eens te orienteren.
Heel veel plezier!

Er zijn rond Venetie 3 grote parkeerterreinen, vanwaaruit je met de vaporetti naar Ventie kunt. Let wel op het parkeerterrein op Italianen, die je naar een taxiboot leiden, want met de taxi bootbetaal je je blauw. Pak dus op dit parkeerterrein gewoon de vaporetti (= de busboot).Je kunt de auto ook in Padova of Mestre parkeren en vandaaruit met de trein naar Venetie. Vanaf station ongeveer 20 minuten lopen naar San Marco (staat op elke hoek aangegeven). Terug naar station borden ferrovia volgen (staan ook op bijna elke hoek van de straat). Ga niet met de auto Venetie binnen. Er is daar wel een grote parkeergarage t.w. Roma, maar daar ben je vlot € 30,-- voor een dag parkeren kwijt. In Venetie zelf kun je je auto nagenoeg niet kwijt, behalve in genoemde parkeergarage.