Overnachten Venetië

Hallo,
Ik ga deze zomer met mijn zus twee of drie weken naar Italie. We zijn van plan om eerst naar Venetie te gaan en dan richting Rome te reizen. We denken erover om geen slaapplaats te reserveren, maar daar te zoeken naar mensen die particulier een kamer verhuren. Mijn vraag is of dit mogelijk is in Venetie (en in Rome). En misschien weet iemand ook hoeveel de mensen hier dan ongeveer voor vragen?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen,
alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Agnieta

Hoi Agnieta,

Je weet dat Venetie een verschrikkelijk dure stad is?

Ja Venetie is heel erg duur, je zou misschien beter in een dorp/stad ernaast kunnen blijven zoals Padua/Padova. Er gaat n trein van daar direct naar Venetie en zo zijn er nog wel andere plekken die beter betaalbaar zijn.

Ja dat is inderdaad ook wel een goed idee. Zijn er in die omliggende dorpen wel pensionnetjes waar je zonder reservering niet al te duur terecht kan?
grt Agnieta

Ik ben er een aantal jaren terug geweest (voor de euro) dus het is al een tijdje geleden. Wij kwamen er (in Padua) in het hoogseizoen en zonder reservering maar we hebben toch vrij snel een plek kunnen vinden.
Wel een tip vraag of je de kamer eerst mag zien (en het bed!!) want de goedkopere hotelletjes zijn meestal niet zo best.
suc6.

Oke, bedankt!

Ohja, de reisgidsen van the Lonely Planet hebben veel informatie ook hier over en zijn erg goed vind ik. Daar staan accomodaties in voor ieder budget, wel zo handig.