Deze zomer ga ik voor een weekje naar Lido di Jesolo.
Naast een bezoek aan Venetië, wil ik ook heel graag Verona bezoeken.
Op internet is er genoeg informatie te vinden over hoe je van Lido di Jesolo naar Venetië kan komen, maar helaas geldt dit niet voor Verona…
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik vanuit Lido di Jesolo het beste in Verona kan komen? Misschien tips inclusief een adres van een relevante website? Eigelijk is alle informatie welkom!
En; wat mag ik niet missen in Verona? Wat zijn de do’s en wat de dont’s?
Heel toevallig ga ook ik een weekje naar Lido di Jesolo en in dat weekje wil ik ook naar Venetië en Verona.
Over het vervoer naar Venetië is inderdaad genoeg info te vinden, maar over het vervoer naar Verona niet.
Ik zelf ben inmiddels zover dat ik weet dat het mogelijk is om vanuit Jesolo met de trein naar Verona te gaan. De reistijd bedraagd +/- 2 tot 2 en een half uur. (Kosten 15 tot 20 euro per enkele reis). Een andere optie is om met de auto naar Verona te gaan.
Ik hoop voor je (en voor mezelf natuurlijk ook ) dat je nog wat meer reacties krijgt!
Ik heb vorig jaar een paar maanden gewerkt in Italië, in caorle wat ongeveer een half uur van Lido di Jesolo afligt. In die tijd ben ik twee keer naar Verona geweest de eerste keer met de trein en de tweede keer met de auto.
Vanaf Mestre kan je de trein nemen naar Verona, mijn kaartje kostte iets minder dan 30 euro (retour) en ben zeker langer dan 2 uur onderweg geweest. Vanaf het station naar het centrum van Verona is het ongeveer een kwartiertje lopen.
Overal uit de omgeving vandaan gaan er bussen naar mestre dus dat is geen probleem, buskaartje kost niet meer dan 3-4 euro.
Volgens mij ben ik met de auto langer onderweg geweest, t was druk en natuurlijk overal tolpoortjes, denk ook niet dat je veel goedkoper uitbent dan met de trein. Dit hangt natuurlijk ook af van het aantal personen waar je mee reist en waar je in verona je auto parkeert
Verder wat je natuurlijk gezien moet hebben in Verona zijn de Arena di Verona, als je de kans hebt moet je echt een show gaan bekijken daar (kaartjes zijn er vanaf 30euro) en het balkon van Juliet (van romeo & julia) staat netjes op de borden aangegeven als casa di Giulietta. Verder is gewoon alles mooi in Verona echt een superstad, veel terrasjes, restaurants, winkels, bruggen, kerken, cafés etc.
voor meer tips kijk op: www.virtualtourist.com
voor het progamma in de arena kijk op: www.arena.it
en voor meer informatie over van alles kijk op www.verona.com
Lido di Jesolo is zelf ook harstikke leuk om te verblijven, ben er zelf overdag maar 1x geweest, om te winkelen uiteraard… de zoveelkilometerlange winkelstraat was echt lang en voor de rest gingen wij er vaak uit. Aanraders Tamuré club en Gasoline beiden gevestigd in Piazza mazzini!
Ik wens jullie veel plezier alvast! Ik ben nu al jaloers
Ik ga dit jaar ook (weer). B)
Vooral de Tamure club is echt aan te raden, maar ze hebben als t goed is wel een ander interieur als vorig jaar. weten we van de eigenaar. verder is t best gezellig om de boulevard af te struinen.
wanneer ga je? wij (ik en een vriend van me) de 16e.