Lido Di Venezia

Hallo!

Ik ben van plan om deze zomer een weekje naar italië te gaan.
Ik wil ook heel graag een paar dagen naar Venetië. Nu heb ik het een en ander gelezen over Lido di Vinezia / the island of Lido.

Is er iemand die mij meer kan vertellen over dit eilandje? Is hier nog een beetje iets te beleven; terrasjes, winkeltjes, leuke restaurantjes?

Ik ben benieuwd naar de reacties!
Alvast bedankt!

Groetjes, Esther.

Esther,

Denk dat je Lido de Venezia bedoelt. (?)

Wat leuke foto’s en heel veel info (en kies een van de vier talen):

http://www.lidovenezia.it/index.html

Voor een kamer huren (incl.ontbijt)

http://www.beditalia.com/bed_and_breakfast…_venezia_en.htm

Arturo,

Klopt inderdaad: ik bedoel Lido de Venezia! :rolleyes:
Ik ga de foto’s gauw bekijken en de info lezen, ben benieuwd!

Bedankt alvast!

Cara Esther,

Zag pas later dat je in de titel de naam correct had geschreven, maar in de brief een i in plaats van een e schreef.(of omgekeerd?)

Gelukkig hebben ik hier een “bewerken”-toets…: Mijn Nederlands stikt van de taalfouten en hoe meer ik Italiaans leer…, hoe erger dat wordt!

En als ik Frans én Italiaans moet spreken, komt er van dat Frans echt geen één woord goed meer uit!!

Trouwens taal- en schrijffouten interesseren mij echt helemaal niets.
Mijn motto is : “Als ik de boodschap maar begrijp, dààr gaat het om”

Veel plezier op dat mooie eiland bij… Venedig/Veneto/etc. ik bedoel: bij Venetie dus.

Distinti Saluti
Arthur R.
p.S.
En laat straks eens weten straks, hoe het bevallen is!

p.s. 2
Na “bewerking” !! wat taalvergissingen eruit gehaald. Mocht je nog andere taal-vergissingen tegen het Nederlands hier vinden , dan hoor ik het graag! Ik wil namelijk ook…(nog steeds) Nederlands leren. :smiley:

Verbeteringen van de talen…
Eureka !!! (= ik heb het gevonden) zie:

http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=S…=ST&f=44&t=5346

:smiley: :smiley: :lol:

Hoi Arturo!

Inderdaad, wat maakt het uit als er een paar taal- of typfouten in een brief staan, als de boodschp maar duidelijk is.

En gelukkig was mijn boodschap duidelijk genoeg voor jou. Ik heb erg veel informatie (en inderdaad mooie foto’s) van de website’s kunnen halen. Bedankt!

Het is nog niet 100% zeker dat ik naar Lido di Venezia ga. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen Lido di Venezia en Lido di Jesolo. :unsure:

Maar ik laat zeker weten hoe ik het gehad heb wanneer ik terug ben (half juli).

Groetjes, Esther

P.s.: Inderdaad handig, die ‘bewerken’-toets! Hahaha!

Esther,

Zojuist ben ik “gepromoveerd” tot beheerder van het Italie-forum alhier.

Ik zoek zéér dringend :smiley: een assistent (en wel onmiddellijk!) voor :

Lido di Venezia en Lido di Jesolo.(In La Bella Italia)

Lijkt mij iets geknipt voor jou !

Distinti Saluti
Arthur.
P.S.
Mocht je daar, ik bedoel op een van die twee plekken, zijn, verzamel dan even zoveel mogelijk up-to-date folders, adressen, leuke plekken en maak even ook aantekeningen over wat niet goed was en zo. (bijv. m.i. die openbare stations wc’s blijven p.d.m. in sommige regioni van La Bella Italia een probleem)

Ja , ik vind Italie een schitterend land, maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek, geen forse kritiek op sommige punten heb. Ha ha.
Die openbare wc’s is een van die zaken. Maar nogmaals dat betreft sommige regio’s, in ieder geval niet Toscana (en Umbrie (???))

Bewerking toets : Esther , mi scusi (neemt U mij niet kwalijk):
assistent moet natuurlijk zijn assistente.

Jezus wat een verschil zo’n e aan het eind van een woord in het nedrlands

Gefeliciteerd Arthur, met je mooie promotie!

Volgens mij weet je enorm veel van Italië, dus deze functie is zeker voor jou weggelegd. :stuck_out_tongue:

(Oeps, ik was iets te snel met verzenden; foutje! Handig; die bewerken-knop.)

Ik zal zeker informatie voor je verzamelen, beloofd! Maar, die informatie laat dan nog wel even op zich wachten aangezien ik begin juli pas weg ga…

Ciao, Esther.

Cara Esther,

Grazie, molto gentile.

Distinti Saluti
Arthur R.

Arthur,

Helaas spreek ik geen woord Italiaans…
Maar volgens mij heb ik je een beetje begrepen en moet ik zeggen:
Graag Gedaan!

In ieder geval hoor je nog van me. Heb je anders een lijstje met punten waarvan je wilt dat ik op ga letten?

Ciao, (ja, toch nog 1 woord Italiaans :wink: )

Esther.

Trouwens Arthur,

Kun jij mij misschien helpen met de keuze tussen Lido di Venezia en Lido di Jesolo? Ken jij deze twee plaatsen zelf?

Ik hoor het wel. Alvast bedankt maar weer!

Ciao, Esther.

Cara (Beste) Esther,

Ha, ha , ja : “Graag gedaan” is m.i. de juiste reactie.

Het is echt wel handig als je een paar woordjes Italiaans kent als je in Italie bent! Een simpel woordje als:
“Vorrei” opent alle deuren!
Vorrei xxx= Ik wil graag xxxx.Uitspraak : Vor-rij

Een advies betreffende de keuze ? :rolleyes: ?

Ik vond ze allebei heel aardig om gezien te hebben. Nee, ik zou niet weten waarom de een beter of interessanter is dan de andere.

Een lijst van dingen heb ik (nog) niet, maar ik zeg altijd: “Het zijn de gewone dingen die het 'm doen.”

Zie je reisverslag tegemoet! Zou trouwens een verslag van je voorbereidingen ook interessant vinden!

We hebben hier wel een rubriek “Reisverhalen”, namelijk op het “algemene gedeelte”

http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=SF&f=45

maar zou het misschien aardig zijn op het Italie-forum een aparte rubriek te openen voor reis-verslagen over Italie? Bo! (=ik weet het niet)

Saluti (Groeten)
Arturo (in Ned.:Arthur)

Caro Arturo (moet ik dan geloof ik zeggen…)

Het is misschien inderdaad wel een aardig idee om op het Italië-forum een aparte rubriek te openen voor reisverslagen over Italië.

Ik zal de mijne er in ieder geval zeker opzetten!
En een verslag van mijn voorbereidingen zal ik t.z.t. ook op de site zetten. Momenteel ben ik nog niet zo ver, maar wanneer ik alle (voor mij) relevante informatie heb, zal ik het verslag op de site zetten.

Maar jij hebt dus zowel Lido di Jeslo als Lido di Venezia gezien? Zou jij me (vorrei :wink: ) kort uit kunnen leggen wat het verschil tussen de plaatsten is? Ik heb begrepen dat er in Lido di Venezia eigelijk niet zo heel veel te doen is i.t.t. Lido di Jesolo. Want naast een bezoek aan Venetië wil ik ook nog andere bezienswaardigheden opzoeken, oa. Verona. En ik wil ook lekker aan het strand liggen en een terrasje pakken. Tips?

Ik heb helaas niet echt een taal knobbel, maar probeer zeker een paar Italiaanse woordjes te leren!

Ciao, Esther.

Cara Esther, inderdaad caro als het een man is.

Lido di Venezia is een stuk rustiger dan Lido di Jesolo! Maar ik vond dat wel fijn om 's nachts lekker te kunnen slapen o.a.!

Feitelijk was ik op doortocht naar zuidelijker Italie én mijn bezoek aan de twee Lido’s is nu al bijna 5 jaar geleden. Dus…, eerlijk gezegd weet ik geen antwoord op je vraag.

Ben benieuwd naar je ervaringen!

Saluti.
Arturo

Ha die esther, ik ben zelf vorig jaar naar lido di jesolo geweest en ik vond t fantastisch, ga dit jaar ook weer terug :smiley: dus als je wat wilt weten laat maar horen. je kan me een pm achterlaten of gewoon ff naar me site gaan Roelvanmil.TK

groetjes roel B)