Ik ben Jurian en ik ben 24 jaar.
Mijn droomwens (zoals zo velen waarschijnlijk) is een vakantie/halve wereldreis om in afrika te komen, maar het lijkt mij erg spannend om dit te doen met een ruzak, wat survival atributen en niet te vergeten mijn gezond verstand, en als er iemand mee wil nog leuker.
Maar mijn grote vraag is kan je dat wel met veel liften en hier en daar overnachten en hoeveel geld zou je daarvoor moeten reserveren.
en sta je niet hele dagen te wachten totdat iemand je oppikt om mee te kunnen liften.
en welk tijdsbestek zou ik hiervoor moeten rekenen.
ik ben zelf inmiddels 2 keer in kenia geweest dus ik weet wat ik omgeveer kan verwachten als eindbestemming.
want dat is mijn oorspronkelijke doel!
maar het kan best zijn dat ik door ga naar zuid afrika.
ik hoop dat dit voldoende informatie is voor mijn vragen, en zo niet dan hoor ik het graag.
ik vlieg 31 maart naar Ethiopië en ga vanaf daar in 3 maanden naar Zuid-Afrika reizen (via Kenia, Oeganda, Rwanda, Tanzania, Malawi, Zambia en Namibië). Ik ben van plan om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Waarom zou jij willen liften? Om kosten te besparen? Liften in Azië valt erg tegen, dus ik denk dat het in Afrika nog meer tegen valt. Het is vermoeiend en kost ontzettend veel tijd. Daarnaast bespaar je er nauwelijks op. Ik ben, waar dan ook, liftend of niet liftend, altijd rond de 10 euro per dag kwijt (eten, drinken, slapen, vervoer, extra’s). Mocht je geïnteresseerd zijn om een stuk met mij mee te reizen, stuur me dan een emailtje naar [EMAIL=“stephanie_noord@hotmail.com”]stephanie_noord@hotmail.com