:chin: Met een klein reisgezelschap 30 dagen door China of Indonesië reizen en zelf de reis organiseren. Al heel lang heb ik een lang gekoesterde wens om een rondreis te maken in China en Indonesië om zo wat van deze “andere” wereld te zien. Het liefst zou ik dit met anderen willen doen die overeenkomstige interesses hebben. Alleen is maar alleen en het is leuker om een avontuur met anderen te beleven. Daarvoor ben ik op zoek naar enkele reisgenoten om een reisclubje tot max. 6 personen te vormen. Maar wat mij betreft is het ook geen probleem om met een kleiner groepje te reizen. Heb jij ook zin in een avontuurlijke reis naar China of Indonesië ben je tussen de 35 en 50 jaar, ben je single en heb je in de periode juni – augustus de mogelijkheid om een maand vakantie op te nemen lees dan verder. :dag:
Ik hoop reisgenoten (m/v) te vinden die het leuk lijkt om gezamenlijk dit avontuur aan te gaan. Leuke mensen die houden van een mengeling van actief zijn, cultuur en natuur om zo een ander land en volk wat beter te leren kennen, maar van de andere kant ook wel eens wil relaxen met een glaasje wijn en een goede maaltijd.
Als je via de bekende reisorganisaties boekt zit je in meestal in grotere groepen, het programma staat grotendeels vast met vooral de geijkte toeristische hoogtepunten. Als je pech hebt slaap je vooral in grote en / of onpersoonlijk hotels met weinig sfeer. Bovendien zijn prijzen van een wat langere reis nogal hoog.
Mijn idee is dat het veel leuker is om in een kleinere groep te reizen en zelf de reis te organiseren. Bovendien is het in ieder geval veel goedkoper. Mijn ervaring is dat je flexibeler bent, locale evenementen in het programma op kunt nemen, van dag tot dag authentieke eetgelegenheden kunt bezoeken. Met een kleine groep is het bovendien gemakkelijker om te overnachten in een guesthouse of een klein familiehotelletje. Dat is vaak sfeervoller en het contact met de locale bevolking is ook eerder gelegd. In China en ook in Indonesië is het bovendien vrij eenvoudig om voor heel weinig geld voor één of meerdere dagen een busje te huren met chauffeur. Behalve dat dit heel comfortabel is, is het ook heel prettig omdat de chauffeur vaak interessante plekjes weet en als hij Engels spreekt, wat over de locale situatie kan vertellen. Bovendien is het zelf organiseren van de reis aanmerkelijk goedkoper dan reizen met een grotere reisorganisatie.
De voorbereiding is één van de leukste onderdelen van een reis. Mijn plannen zijn nog niet vastomlijnd en ik wil deze graag samen met jou uitwerken. Ook het doel van de reis, China of Indonesië is wat mij betreft open. In beide landen ben ik nog niet geweest en beide wil ik graag een keer bezoeken.
Ik heb wel enige ervaring met het zelf organiseren van een soortgelijke reis. Vorig jaar ben ik ruim vijf weken met een kleine groep door Thailand getrokken. Die reis was ook zelf gepland en georganiseerd. Dat is zeer goed bevallen.
Enkele steekwoorden:
Reisdoel: China of Indonesië
Reisduur: 30 dagen
Kernwoorden: plezier, avontuur, cultuur en betaalbaar.
Soort reis: trektocht singles in kleine groep.
Periode: Juni – augustus
(Met lichte voorkeur start midden juni i.v.m.
ticketprijzen.)
Ben jij: tussen de 35 – 50 jaar en single (hetero)
Heb je interesse? Reageer dan per e-mail: [EMAIL=“reisclub@12gogo.nl”]reisclub@12gogo.nl