Met motor van Kathmandu naar Lhasa

Dag

Wij zijn erop uit om in Kathmandu een motor te huren en een trip visa-versa naar Lhasa te maken. In september 2012. Natuurlijk met een Bullit als het even kan. Ja deze reizen worden ook door organisaties aangeboden maar de kosten daarvan rijzen de pan uit: 2800 euro voor 14 dagen. Afgelopen oktober waren we 10 euro per dag kwijt voor het huren van een motor in Pokhara (oké een Kawa).
Wie heeft ervaringen / tips voor ons.
Hoe regel ik een huurmotor heen en weer de grens over.
Helaas is tijd een probleem veel meer dan 14 dagen kan het niet worden en dat laat weinig regeltijd ter plaats over.

Jeaubique.

Geen idee of het kan, in je uppie zonder gids. Tibet is vaak een probleem wat dat aangaat. Zaterdag ben ik de hele dag op kantoor en daar weten ze het beslist dus ik kan het voor je vragen.
Deze vind ik net ergens op het internet: Note foreigners cannot take their own car or motorbike through China without paying for a full-time guide

Over land naar Tibet toe is niet ongevaarlijk ivm hoogteziekte. Je gaat van Kathmandu heel snel naar de Lalung La pas (5050 meter). Hou er rekening mee!

Dag Kingfishereric

Dank voor je reactie. Alle info is welkom, dus als je op ‘kantoor’ rond wilt vragen graag.
De hoogte hebben we al een keer eerder getrotseerd in de vorm van de 5600 meter hoge Khardung la in de Indiase Himalaya. Bijzondere ervaring. Alleen slapen op 4400 meter viel mij zwaar.

groet
Jeaubique

Doe ik, maar je mag ook zelf langs komen :slight_smile:
http://www.snowleopard.nl/page.php?pageID=10294411

Voor zover ik weet, is het niet mogelijk om Tibet zonder gids te bereizen. Ik was in 2010 in Tibet (samen met een vriend), en wij hebben een Tibetaanse gids geregeld via Asian Heritage Treks in Kathmandu. Zij kunnen je ook helpen met de benodige permits.

Thnks, maar dat kan ik de bergen niet aandoen. Met mijn gewicht … De berg zou er alleen maar onder lijden (en anders ik wel)lol2lol2