Ik wil op korte termijn een jaar in Indonesie, in west java een grote luxe villa gaan huren. Ik wil dit met 3 anderen gaan doen. Er is al een gegadigde, dus we zoeken nog 2 anderen.
Het bedrag dat u kwijt bent per maand aan huur bedraagt 169 euro.
Dit is dus een zeer laag bedrag om in een mooie villa te kunnen wonen.
de huurprijs voor 1 jaar voor 1 persoon bedraagt dus 2030 euro,
de huurprijs voor 4 personen totaal bedraagt dus 100 juta per jaar.
In Nederlands geld volgens de huidige wisselkoers is dat 8120 euro.
Via deze link kunt u bekijken wat voor villa 's er voor 100 juta tahun te krijgen zijn.
Het isde bedoeling om deze villa in west-java in overleg te gaan huren voor een periode van 1 jaar.
De steden Jakarta, Bogor of Bandung zijn de opties.
Ik ben 8 keer in Indonesie geweest en ben erg bekend in west java.
Ook heb ik hier een aardig netwerk opgebouwd.
Waarom huren met meerdere mensen? Behalve dat het natuurlijk erg gezellig kan zijn, is het ook een stuk veiliger. Het laatste jaar zijn er toch een aantal dingen gebeurd in Indonesie waaronder de dood van een Nederlandse man die in zijn gehuurde apartement in jakarta berooft en vermoord werd. Had hij met meerdere mensen in het apartement gewoond was dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Mocht u voor weinig geld in een zeer mooie villa willen verblijven voor een jaar, dan kan u zich aanmelden bij ons.
Wij zullen dan in overleg de meest geschikte villa in op de beste locatie
zoeken.
U kunt mij vinden op facebook onder het e-mail adres:
[EMAIL=“utrecht1971@hotmail.com”]utrecht1971@hotmail.com
Het valt opzich wel mee in Jakarta, en het is relatief veilig.
Ik speel alleen op zeker in het leven en ik denk dat er vele net als mij denken. Voor mensen die bijvoorbeeld goedkoop willen overwinteren ( Op dit moment min 15 graden in NL) in Indonesie, of studenten die een half jaar of jaar stage willen lopen in Jakarta of degene die hun familie willen bezoeken voor een langere tijd en een hotel dan te duur wordt , kan dit een uitkomst zijn.
ik heb op zich wel interesse alleen moet er natuurlijk ook geld in het laatje komen als je daar een jaar zit, weet niet wat de mogelijkheden zijn daar?
In Indonesie heb je een KITAS (werkvergunning) nodig om te mogen werken. doe je dit zonder, dan ben je strafbaar, en breng je ook mij in de problemen als je bij mij woont. Ook moet je met een werkvergunning een paar duizend euro per jaar afdragen aan belasting in Indonesie, dus werken naar Indonesische maatstaven (erg laag loon), is dus niet haalbaar. Alleen als je zou werken voor een multinational, maar die stellen erg hoge eisen en opleidingsniveau.
Dus als je niet aan die eisen voldoet, dan is de enigste mogelijkheid flink sparen in Nederland, zodat je jezelf een jaar lang kan onderhouden.
Vraag me gelijk af waarom de topicstarter er wil wonen? Alleen voor het klimaat? Voor mij zou het ook belangrijk zijn dat het klikt met de mensen waarmee je woont. Ik zou niet kunnen wonen met iemand die alleen maar in de tuin in de zon bakt en joints rookt bv. En waarom jakarta? Enfin teveel vragen misschien.
De reden dat ik a emireren naar Indonesie is dat na mijn scheiding op september 2009 nam mijn ex-vrouw onze 2 zoontjes mee naar Jakarta.
Dus heb ik besloten om mijn leven in Nederland om te ruilen in een leven in Jakarta om zo dicht bij mijn zoontjes te kunnen wonen;)
:vak01:
Dat is mijn reden dus. Mij gaat het niet om te vakantie houden, maar als mensen die reden wel gebruiken om in Indonesie te verblijven moeten die dat zelf weten. Ik ben er niet om anderen te oordelen. Ook prefereer ik iemand eerder die zoals u beschrijt in de tuin wil zitten de elke dag, dan iemand zolas u die daar over kan zeuren.
En een joint roken is trouwens niet zo verstandig…dat kan je 20 jaar cel kosten;)
kortom, Wij stellen geen eisen aan de invuling van iemand in Indonesie van zijn vrije tijd, maar wel aan zijn karakter (positief of negatief ingesteld).
Beetje trieste reactie moet ik zeggen. U kent mij ook helemaal niet en heeft u al eens met dergelijke mensen een villa gedeeld? Kan u zeggen dat uw huis een puinzooi wordt en idd dat die mensen u dus in gevaar brengen ook door schijt te hebben aan wat daar wel en niet mag. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat de mensen waarmee je samen woont wel rekening met elkaar houden. Ik ben daarin geen zeikert maar een ervaringsdeskundige. Het maakt dus niet zozeer uit dat diegene elke dag ligt te zonnen.
Ik ben overigens verder zeer positief ingesteld maar met iemand die zo snel over iemand oordeelt alleen op basis van een hypothethische vraag die ik stel zou ik dus weer niet willen samenwonen!