Met leaseauto naar Oekrai

Ik lees hier en daar dat het lastig is met een leaseauto Oekraine in te gaan, ze doen lastig aan de grens omdat de auto niet op naam staat van de bestuurder. Iemand ervaring hiermee?

Even een verklaring vragen aan je leasemij dat jij in hun auto mag rijden, et voila. Bij voorkeur ook een vertaling in het pools/oekraïens/russisch…

Dat wist ik, wil graag van iemand weten die dit eerder heeft gedaan. Heb jij er ervaring mee Jaap?

Nee.

En? Weet je al meer, Martijn265?

Hoi Jaap van Zweeden. Nee, ik ben nog niet wijzer geworden. Jammer, misschien ergens anders mijn informatie vandaan halen.

Jammer, martijn265. Succes, doe je best!

Hoi Jaap.
Misschien vind je dit interessant, mocht je ooit zelf met een leaseauto naar Oekraine gaan: De rijdersverklaring-brief die je aangaf is voldoende. Er is geen vertaling nodig. De grenswachters snappen leaseautos nu wel. Het duurt wel extreem lang voor je de grens over bent, het duurt zomaar tussen de 3-6 uur.

Dag martijn265,

Ik vind dit niet interessant, daar ik niet naar Oekraïne op verkaensie ga. En al helemaal niet met d’n auto.

Groetjes

Hoi Jaap van Zweeden. Geeft niet hoor, als je het niet interessant lijkt, ik ben niet boos. Groetjes en veel vakantieplezier!

Hoi Martijn, naar mijn ervaring kom je het land echt niet in. Ze noteren je naam en het kenteken van de auto in de computer. Als je het land weer verlaat controleren ze aan de hand van je persoonsgegevens of je ook een auto bij je had. Heb je op dat moment geen auto bij je dan hang je echt tenzij je kunt bewijzen dat je auto total loss is gereden. Je hebt ook politie verklaringen nodig dan. Op auto"s zitten hoge importheffingen vandaar. In Greece ongeveer het zelfde verhaal maar daar krijg je een soort visa voor je auto in je paspoort.

greetz Frans

, Dan moet je ook merken dat dir niet de Ukrainer is die dit wachten veroorzaakt, of inmiddels zelf al hebben ontdekt. Ik erger mij al jaren aan dat de UA Granitsa hier de schuld van krijgt van die lange wachttijden terwijl de schuld voor 90% zowel in als uit aan de Pool ligt, Die wil namelijk niet dat Polen in UA inkopen gaan doen en doen er alles aan om wachttijden te creëren !