Goedemorgen,
In februari volgend jaar wil ik met mijn zoontje van dan 14 mnd naar de kaapprovincie, ongeveer 4 weken. We zaten ev te denken aan een campervakantie omdat dat ons beter leek voor ons zoontje van die leeftijd. Ik heb de volgende vragen;
1.Heeft iemand ervaring met reizen met een kind van 14 maanden en zo ja tips
2.Is het veilig met een camper op eigenhoutje te reizen, moeten wij altijd op een camping overnachten bv?
3.Welke camperorganisatie is aanbevolen?
4.Mocht mijn kind ziek worden zijn er dan goede medische voorzieningen?
Voorlopig deze vragen, hartelijk dank, ninetta
Hoi Ninetta,
Mijn zus komt naar Zuid Afrika met een kleine van 3 maanden (als iedereen gezond is) dit najaar.
Een Camper is een uitstekend idee. Vooral als je grotere afstanden moet overbruggen. Indien je alleen in de kaap blijft dan kun je de af te leggen afstanden beperken en zou een reis met een huur auto ook goed te doen zijn.
Wij hebben een bedrijf gevonden dat oudere modellen campers verhuurd en dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Ze zitten in Johannesburg maar voor een klein bedrag wordt de camper afgeleverd en opgehaald in Kaapstad.
Vergelijk deze prijzen ook eens met combi’s bijv. De JongIntra: vliegticket + camper.
Op onze website http://home.12move.nl/melinda vind je links naar de camper verhuurbedrijven en andere info.
Overnacht altijd op een camping!
Je krijgt bij de camperverhuur organisatie geeft je een wegenkaart en campinggids mee. Indien gewenst kun je de hele route en reserveringen door hen laten uitstippelen.
De medische voorzieningen: de prive klinieken zijn uitstekend, hoog niveau (beter dan de ziekenhuizen in Nederland)! De staatsziekenhuizen zijn vaak grauw en grijs, maar mijn nichtje is er jaren lang goed behandeld voor Leukemie. Dus maak je daar geen zorgen over. Controleer even bij je reisverzekering / ziektekosten verzekering hoe het staat met de dekking, maar meestal kun je bij een prive kliniek terecht.
Veel plezier met de voorbereiding!
Groetjes
Erwin
Kijk voor meer info over reizen met kinderen op:
http://www.kaapstadmagazine.nl/todo-overdag/de-westkaap/Voor-de-Kids~c27
Veel plezier alvast!
Groetjes Chris