We trekken een 10tal weken richting zuid Afrika met onze Kids!
Ons meisjes gaan dan 3&5 zijn!
Ons voorlopig plan is :
1 weekje Kaapstad
4 weken met camper tot Durban
4 weken auto huren tot in Johannesburg
1 weekje Pretoria/ Johannesburg
Haalbaar?
Leuke tips? Mooie overnachtingsplaatsen? Kindvriendelijke plekjes? Sites waar je campings k terugvinden?
Ik zou ook zeker max twee of drie weken voor het zuiden gekozen hebben en de rest
ten noorden van Durban, st Lucia en misschien paar dagen Swaziland en rest
in Mpumalanga en Limpopo!
veel planplezier
Om te camperen kan je misschien hier iets vinden: http://www.campsa.co.za/ Er bestaan uiteraard nog andere websites op google, maar deze is redelijk uitgebreid.
Wat ik me afvraag: 1 week Pretoria/Johannesburg: hebben jullie daar specifieke plannen?
Ik ga met Peter akkoord dat er in Mpumalanga en Limpopo ook heel veel moois te zien is.
Hebben jullie al een idee van de gehele reisroute?
Hallo!
Dank u wel voor de tips!
Een echte reisroute hebben we nog niet!
Wat zeker is dat we er 10 weken op uit willen in zuid-Afrika!
Ik zoek even wat meer op over mpumalanga en limpopo!
1 week Johannesburg/Pretoria : wij hadden een relaxweekje voor ogen…ergens een gezellige SElf catering lodge…
Wij zijn nu volop info aan het zoeken…
Zou het haalbaar zijn om enkel camper,vlucht en auto, eerste week Kaapstad te boeken van hieruit? En de rest dan terplaatse? Dan hebben we de vrijheid…
Welk stuk vinden jullie het meest haalbaar om met de camper te doen?
Grts
wijzelf hebben kinderen (3 jongens van 7, 5 en 2) en in het algemeen raad ik aan om minimaal 3 nachten of meer op dezelfde plaats te verblijven. Plan je uitstapjes dusdanig dat deze niet langer zijn dan een halve dag.
Kinderen zijn enorm flexibel en slapen makkelijk en overal, hoe relaxter je zelf bent hoe meer dit reflecteerd naar je kids.
Hier in de Hoedspruit omgeving zijn enorm veel bezienswaardigheden die met jonge kinderen ook meer dan de moeite waard zijn: Boottocht op de Blyderiverdam, bezoek aan het opvangcentra Moholoholo en/of de HESC (Cheetah project). Het reptielenpark Khamai vinden kinderen altijd boeiend, en in Hoedspruit hebben we ook het familie vriendelijke steak house de Spur
Waauw, leuk dat jullie de tijd nemen om door Zuid-Afrika te reizen. De route die je nu voor ogen hebt, gaat heel gevarieerd en mooi zijn. Leuk om te doen met kinderen is bv. Monkeyland in Plettenberg Bay. Je kan daar ook boottochtjes op zee maken om dolfijnen, zeehondjes en walissen (alleen in het seizoen) te spotten. Een leuke lodge even buiten Plett is African Array Lodge (www.africanarraylodge.co.za). Zij hebben ook een camping aan de lodge waar je met een camper kan staan…en ze hebben zelf ook twee kinderen van 6 en 9. Van daar kan je doorrijden naaar Addo Elephant park. Ik heb daar met onze twee kindjes van 5 en 8 geslapen in the Aardvark Guesthouse. Ook zij hebben een grote camping aan hun Guesthouse. Wij zelf wonen in een Xhosa dorp nabij Hogsback waar ze samen met onze kinderen kunnen spelen met de lokale kinderen voor een echte afrikaanse ervaring…of doorrijden naar Hogsback waar je korte wandelingen kan maken naar de verschillende watervallen en zwemmen in de ondiepe vijvertjes onder de watervallen. Net buiten East london heb je Santa Paloma Guest farm. Ook leuk voor kinderen want zij hebben zebra’s, impala en wildebees die vrij rondlopen op hun farm en die gewoon voorbij jullie camper lopen. De Wild Coast is ook echt prachtig met ongerepte stranden en de Xhosa hutjes op de berghellingen (ipv grote appartementsgebouwen) en vandaar door naar Drakensberg en Lesotho om te eindigen in Durban. Hopelijk heb je er iets mee met deze suggesties.
Ik zou ook zeker noordelijker gaan dan Johannesburg. Dus kijk zeker naar mooie plekken in Limpopo en Mpumalanga. Kinderen zijn nog wel jong dus kijk ook goed in welke periode je gaat en waar het dan eventueel malariagebied is… En mocht je met een camper gaan, denk dan ook eens aan Kruger Park. Via de website www.sanparks.org kun je ook kampeerplekken in heel Kruger Park reserveren.
Ik ben het eens met eerdere posts dat je wat langer op 1 plek moet blijven maar een hele week in Pretoria / Johannesburg?? Waarom zoeken jullie deze steden op? En met de kids? Ik zou daar juist zo snel mogelijk weg zien te komen. Er zijn zoveel mooie plekjes in Zuid-Afrika. Gelukkig hebben jullie nog een hele tijd om je goed voor te bereiden.
Heel veel voorpret alvast en mocht je meer info nodig hebben, kun je ons ook altijd mailen. Wij hebben zelf een zeer kindvriendelijke lodge maar helaas geen speciale camper- / kampeerplekken.
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com